Asam Garam Kehidupan: Anak-anakku permata hatiku

Nuffnang

Pages

10 Jun 2013

Anak-anakku permata hatiku

Anakku lima orang, 3 lelaki dan 2 perempuan. Anak sulung perempuan 16 tahun umurnya, adiknya lelaki 14 tahun, kata orang umur kritikal dalam menempuh alam remaja.




Makin terasa olehku sukarnya menghadapi kerenah anak-anak yang makin meningkat remaja ni. Seusai solat tak pernah kulupa panjatkan doa agar anak-anakku sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah.

Si kakak dan si adik ni memang selalu berkonfrantasi,kadang-kadang ribut satu rumah,berkejar-kejar, tu tak campur lagi dengan perang mulut, hmmm! tak padan dengan umur..Aku sebagai ibu ni kadang-kadang penat nak marah, lantaklah korang, adik-adik pakat tengok, ada juga tanya, "Ibu, kenapa kakak dengan abang suka bergaduh?"


Tu bab konfrantasi, belum masuk bab jeles-menjeles antara satu sama lain, aduhh! penatnya cuti sekolah ni, bila semuanya berkumpul, tapi bila mereka nak balik ke asrama masing-masing, mulalah ada jarum menyucuk-nyucuk pedih jauh di sudut hatiku, agaknya semua ibu di luar sana pun ada konflik macam aku kan..

No comments:

Post a Comment

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign