Asam Garam Kehidupan: Antara Tujuan Hidup Kita

Nuffnang

Pages

12 Jun 2013

Antara Tujuan Hidup Kita

Mursyid ku hebat orangnya, mulia akhlaknya, hebat ibadahnya, gigih mengemudi bahtera perjuangannya menelusuri Jadual Allah walau hebat dan sangat berat ujian yang dihadapinya. Amat menekankan kami supaya dapat memiliki rasa hamba ( susah gila nak dapatkan rasa hamba ni, tau je diri ni hamba ). Rasa diri hamba dan tau diri hamba tak sama, rasa itu di hati, tau itu di akal.. Haa, susahkan..





Tapi susah macamana sekalipun aku kena usahakan juga untuk dapatkan rasa hamba itu untuk keselamatanku  di dunia lebih-lebih lagi di akhirat. Caranya bangun malam tahajud, taubat, merintih.. tapi nak bangun malam pukul 2, 3 pagi tu bukanlah senang juga, kadang-kadang boleh bangun tapi untuk tutup alarm jer, atau kadang-kadang tengah solat tak ingat baca apa, dah berapa rakaat (ngantukkk)..

" Sedara, sedara ni hamba Allah lah"

Tentu semua orang suka dan setuju kalau ada orang cakap macam ni kepadanya, sekalipun si penderhaka dan kaki maksiat.

" Sedara, sedara ni hamba duitlah,hamba binilah, hamba keretalah, hamba syaitanlah"

Agaknya lebam biji mata kita kalau cakap macam ni  kat orang sekalipun memang betul dia macam tu..

No comments:

Post a Comment

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign