Asam Garam Kehidupan: Cerita abang Loh

Nuffnang

Pages

16 Jul 2013

Cerita abang Loh

Antara adik-beradik kita abang Loh lah yang jarang balik jumpa Ma, sehingga dia sangat menjadi ingatan pada Ma. Selalu Ma minta kak Gie tepon abang Loh suruh balik jumpa Ma. Tak tau kenapa abang Loh suka sangat tukar nombor tepon, sehingga susah sangat nak dihubungi. Selalu Ma beritau kak Gie, " Sokmo tak dapat tepong dia, suruh gok dia balik jumpa Ma"

Bila Ma dah takde Cik pernah cerita punyalah  Ma suka sangat  bila abang Loh balik masa dekat raya tahun 2011 tu sampai Ma melompat-lompat kecil sambil bertepuk tangan. Kak Gie tak tau nak bayangkan kerinduan Ma macamana pada abang Loh...

Dan punyalah berselera Ma makan masa berbuka puasa makan nasi ikan cicah budu, padahal Ma tak boleh makan budu, lepas Ma makan budu tulah dia selalu mengadu sakit dada....

Cerita abang Loh..
Dia beli ikan bakar saiz besar, tapi Ma kan jarang beli ikan besar-besar, selalu ikan sadin, anak kembung, ikan besar sikit pun cuma ikan tongkol... Pastu Ma tegur " Bakpe ya beli ikan beso- beso ni, wak bazir je " Abang Loh cuma senyum, tengok Ma makan penuh selera.

Kesian bang Yeh, bang Loh.. raya ni diorang camanalah.....

No comments:

Post a Comment

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign