Asam Garam Kehidupan: Taat suami, Taatkan Allah

Nuffnang

Pages

23 Jul 2013

Taat suami, Taatkan Allah

Seorang isteri mempersoalkan, kenapa perempuan saja yang disuruh taatkan suami. Perempuan kena begini, kena begitu dengan suami. Kena jadi isteri solehahlah dan macam-macam lagi. Orang lelaki relaks saja.Komennya..

Yang suruh taatkan suami tu bukannya suami atau alim ulama. Tapi Allah. Sebagai seorang yang beriman, masakan suruhan Allah pun nak dibangkang. Lagipun kalau kita taatkan suami, yang dapat pahala bukannya suami, tapi kita. Tak rugi.

Bab taat-taat ni, bukan isteri saja kena taatkan suami. Di pejabat, pekerja disuruh taatkan bos. Apa jadi kalau pekerja tak taatkan bos. Tentu pejabat akan jadi pasar, jadi tempat lepak, tempat berniaga, tempat curi tulang dan segala-galanya yang pekerja mahu. Pejabat apa namanya kalau macam tu? Bila pekerja taat barulah disiplin dapat berjalan. Pejabat jadi tempat bekerja dan berurusan. Sebab taat mendatangkan rasa patuh dan ingin ikut undang-undang yang ada. Memang cantik undang-undang yang Allah dah tetapkan. Suami ketua dalam rumahtangga. Setiap ketua mesti ditaati. Barulah ketua dapat melindungi orang yang di bawah jagaannya.

No comments:

Post a Comment

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign