Asam Garam Kehidupan: Boleh pakai ke idea ni?

Nuffnang

Pages

14 Aug 2013

Boleh pakai ke idea ni?

Bila budak-budak datang beraya, senang je nak jamu diorang. Tapi sebenarnya diorang bukan nak makan sangat pun, dah faham sangat apa yang diorang nak. Kalau nak jamu juga, senang je.. gorengkan nugget ke, kentang goreng ke..

Tapi kalau dah goreng nugget tu, nanti minyaknya berabuk dengan serbuk nugget tu kan, nak buang minyak tu sayanglah pulak, jadi camana nak buat yek?

Tiba-tiba saya dapat satu idea..

Lapikkan penapis kelapa (yang besi ye!) dengan tisu dan bolehlah tapiskan minyak masak tadi. Jadi minyak masak tadi masih boleh digunakan untuk menggoreng apa-apa yang patut.

So..bijak tak saya? he he..

2 comments:

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign