Asam Garam Kehidupan: MADAH tentang senyum

Nuffnang

Pages

3 Nov 2013

MADAH tentang senyum

Bersedekah dengan senyum lebih baik
daripada bersedekah dengan harta
kerana bersedekah dengan senyum
manusia tidak merasa terhutang budi
dan tidak rasa terhina.

Saya ada baca satu artikel, tapi tak ingat kat mana..nak latih senyum..ha..ingat senang nak senyum kat orang..terutama nak tunjukkan senyum ikhlas dari hati..

Macam ni..amalkan selama 40 hari bangun je dari tidur terus senyum..tahan senyum tu agak-agak 2 ke 3 minit. Kajian menunjukkan bila sesuatu kita amalkan sesuatu selama 40 hari, InsyaAllah ianya akan berkekalan.

Macamana tau? Saya dah buat dan berjaya..Saya tau tu sebab bila berselisih dengan orang, saya perasan orang tu senyum kat saya, mula-mula dulu saya pelik juga, kenapa orang senyum kat saya tiba-tiba, tapi..oh.. rupa-rupanya sebab saya yang senyum dulu, tapi saya tak perasan yang saya senyum..( tak percaya? cubalah dulu )

* senyum itu sedekah *


8 comments:

  1. Tak rugi pun kalau senyum selalu... jgn sengih-sengih sendiri tanpa sebab pulak kan Azi nanti ada org ingat kita ni 'tak penuh' pulak:)
    Azi ni tepek gambar budak senyum yg comel betul hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sengih sendiri tu lain kakzakie..hi hi

      memang budak tu comellll sangat..tq google...

      Delete
  2. jom join segmen kak jie, boleh tambah follower... http://sun3tpini.blogspot.com/2013/11/segmen-saya-nak-topap-free-by.html

    ReplyDelete
  3. eh! nak je join..asalkan ok..on aje

    ReplyDelete
  4. Wah menarik petua ni. Hehe saya selalu tak perasan muka saya muka sombong. Ada dulu teman serumah beritahu dia takut nak tegur saya waktu pagi semasa saya baru bangun tidur.
    Nak cuba. Harap-harap dapat istiqamah :)

    -wina1979-

    ReplyDelete
  5. akak doakan moga berjaya, amin
    Bukan apa.. senyum tu selain sedekah, boleh menambah sahabat juga..:)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign