Asam Garam Kehidupan: Akhirnya...selepas sebulan lebih...

Nuffnang

Pages

2 Mar 2014

Akhirnya...selepas sebulan lebih...

MasyaAllah, rasa macam bermimpi je. Ingatkan bunyi apa..berdentum..pastu tengok rintik-rintik perlahan..dan makin lebat..makin lebat. Hujan pertama turun sekitar pukul 4.50 petang tadi, di kawasan Semenyih. setelah hampir sebulan lebih bumi kekeringan.Syukur Ya Allah..sesungguhnya Engkau Maha Baik..
Ambil kesempatan bergambar..Nadhrah dan Hilman

Pokok bunga saya pun bertasbih memuji Allah..syukur-syukur
Ya Allah...

Hujan lebat beserta angin, rumah kosong jadi sarang
burung merpati, pokok-pokok terbiar..orang kaya agaknya,
beli rumah, tak duduk, tak disewakan.

Kereta larling, takyah basuh lagi...

12 comments:

  1. Alhamdulillah..syukur padaNya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..moga 2 ke 3 hari lagi kawasan lain turut disirami rahmat Allah ini..

      Delete
  2. Alhamdulillah. Tadi di Sentul, KL pun hujan sekejap tapi bila ke Subang Jaya kering kontang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama kita bermohon kepadaNya..moga tak lama lagi kemarau ini berakhir..

      Delete
  3. kat seri kembangan , bunyi guruh sekali tapi tak jadi hujan . blm rezeki kami dan segala tumbuhan di sini ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah..dah ada bunyi-bunyi tu, kena minta sungguh-sungguh lagi tu..Dia suka kita meminta-minta kepadaNya.

      Delete
  4. Di Kedah masih kering kontang. Semoga tak lama lagi Allah akan memerintahkan langit menurunkan hujan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin, amin, amin, InsyaAllah..sama-sama kita berdoa lagi ye Jay Ar.

      Delete
  5. Semalam kat Ampang hujan, Alhamdulillah, segar pokok di rumah NA, anak-anak comel je berpayung, bersih lah udara kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, moga-moga rahmat Allah merata ke kawasan lain juga, di Putra Jaya kat Pr 2, kawasan pej2 kerajaan tu, sesetengah bangunan dah berbalam-balam je.

      Maknya sibuk snap gambar hujan, diorang pun sibuk jugak nak bergambar, layan jela..
      Alhamdulillah, lepas hujan nampak kurang sikit 'kabus' tu.

      Delete
  6. Alhamdulillah....di Batu Gajah...hujan turun 2 hari berturut....lega rasanya...pokok2 bunga pun kembali segar....

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..tapi kami kat sini dah berjerebu semula, hujan sekali minggu lepas tak mampu menampung jerebu sebulan lebih ni..ujian Allah.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign