Asam Garam Kehidupan: Buat Para Pengantin baru_-LAMBAIAN FIRDAUS SENTIASA MENANTI

Nuffnang

Pages

24 Mar 2014

Buat Para Pengantin baru_-LAMBAIAN FIRDAUS SENTIASA MENANTI


Apabila seseorang perempuan melangkahkan kakinya ke gerbang perkahwinan, maka menangislah syaitan-syaitan dan terbukalah pintu-pintu syurga untuknya. Terpikullah di bahunya tanggungjawab dan amanah yang berat sesuai pula dengan pahala dan ganjaran dari Allah yang besar yang disediakan untuknya.

Ia akan menjadi seorang isteri, yang bakal menjadi penenang jiwa buat suaminya. Bakal menjadi isteri solehah sebagai perhiasan rumahtangganya. Bakal menjadi pendorong dalam setiap usaha suaminya. Dan bakal menjadi ibu kepada anak-anaknya. Suami menjadi pemimpin rumahtangga, manakala isteri sebagai isteri menguruskan keperluan suami dan anak-anak. Itulah sebuah rumahtangga yang mana suami dan isteri berusaha menjadikan yang disebut Al Jannatul 'Ajilah ( syurga yang disegerakan ).

Perkahwianan kerana Allah akan berjalan menurut syariat Allah dan InsyaAllah akan diberkati serta mendapat keredhaanNya.

3 comments:

  1. Bila dipertemukan jodoh ibu jatuh nombor 4 untuk perempuan? Ok NA nanti minta email saya ye babypose@ymail.com. thanks sangat.

    ReplyDelete
  2. Semoga Kita sentiasa menjaga Masjid yg dibina dgn keikhlasan, keimanan dan ketaqwaan...InsyaAllah..

    ReplyDelete
  3. berkahwin kerana Allah barakahnya sangat banyak .

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign