Asam Garam Kehidupan: Sunnatullah Yang Berlaku

Nuffnang

Pages

20 Mar 2014

Sunnatullah Yang Berlaku

Malam dan siang silih berganti
Pagi dan petang..pergi dan datang
Begitulah sunnatullah berlaku di dunia ini
Tiada siapa dapat menahan dan menghalang
Begitulah kuasa Allah dan kemampuanNya
Agar manusia prihatin dan peka
Supaya manusia takut denganNya
Bahkan manusia memerlukan Tuhan
Susah dan senang juga silih berganti
Sakit dan sihat demikian juga
Nikmat dan niqmah pergi dan datang
Patut manusia mengambil pengajaran dari kejadian.

#MH370- apapun andaian dan telahan manusia- hanya Allah yang Maha Tahu pasti apapun rahsianya..

Dan aku yakin bumi Malaysia ini tidak akan dapat disentuh oleh tangan kuffar manapun, kerana DIA telah mencatur sesuatu yang pasti berlaku di bumi bertuah ini, di bumi barakah ini Islam akan kembali gemilang dan terbilang!!!!

6 comments:

  1. masih terus berdoa buat MH370...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yang sebaiknya..pasti suatu saat keajaiban akan berlaku..

      Delete
  2. terlalu byk spekulasi ttg MH370 ni, CN hanya percaya pada sidang media jer..takut terpedaya lak ngn spekulasi yang orang sebakan dekat media sosial ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akk pun tak baca, rasa cam yang boleh masuk akal je yg baca dan share

      Delete
  3. Macam Pak Lah gemilang dan terbilang :). Tapi heran kenapa jet tudm tak ikut mh370 bila nampak radar ke pulau perak. InshaAllah ada hikmahnya.

    ReplyDelete
  4. kita tak jangka apa nak berlaku..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign