Asam Garam Kehidupan: Wajahnya dulu..dan kini..

Nuffnang

Pages

1 Mar 2014

Wajahnya dulu..dan kini..



Inilah wajahnya dahulu, hijau, bugar, segar

Rangka motor yang hangus terbakar, tengokla pokok mangga dan limau nipis
yang larling saya tanam tu, kena bahang panas.



Dah jadi macam musim luruh pulak, pokok yang melecur daunnya
menggugurkan daun-daun kering

4 comments:

  1. Cantik kawasan perumahan NA, tapi sedih dengan kebakaran, faham terpaksa lalu habuk musim kering, InshaAllah kembali hijau secepatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, saya pun harap dia pulih scepatnya bila tiba hujan nanti, sekarang ni hati saya jadi walang je bila pagi2 buka tingkap dapur, nampak 'wajahnya' yang 'sedih' dan 'duka'...

      Delete
  2. alhamdulillah , tak melintas ke rumah . Tanah selepas terbakar lagi subur . boleh la bercucuk tanam nanti ...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, rumah tak apa2, cuma awal terbakar tu, jenuh berperang dengan habuk..
    hutan tu tanah orang, kawasan kebun getah terbiar, takleh nak tanam2.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign