Asam Garam Kehidupan: Doa abang.....

Nuffnang

Pages

9 Apr 2014

Doa abang.....

Doa dalam sujud tahajjud dan hajat.

Sedihnya hati seorang ibu. berlinang airmataku, walaupun aku selalu sakit hati dengan perangainya.....

-.   Ampunkan dosa diri, ibubapa, keluarga, guru, muslimain dan muslimat, mukminin dan mukminat.

-.   Masukkan kami ke dalam syurga.

-.   Hindarkan kami dari azab kubur, azab neraka.

-.   Hindarkan kami dari fitnah kubur, fitnah dunia dan fitnah dajjal laknatullah.

-.   Jadikan kami di kalangan hambaMu yang terbaik.

-.   Jadikan aku seorang anak yang soleh, yang sentiasa menturuti segala perintah ibubapa yang tidak bertentangan dengan syariat Islam.


-.   Mengelokkan rupa parasku.

-.   Lemahkan nafsuku, kuatkan imanku.

-.   Buangkan segala kata-kata yang tak elok dalam hati.

-.  Berikan kejayaan dunia dan akhirat.

-.   Perelokkan akhlakku.

-.  Perbaiki hubungan aku dengan keluarga, dengan farhan aqil.

-.   Aku inginkan sebuah telefon bimbit. Sudilah kiranya Kaumengizinkan aku mempunyai ACE 83580 atau ACE plus atau S3 mini.

-.   Berikan aku sebuah laptop.

-.   Engkaulah tempat aku bergantung dan memohon pertolongan.

-.   Bantulah penghijrahanku.

-.   Hilangkan perasaan wass-was dalam hati.

-.   Hilangkan perasaan takut selain dariMu.

-.   Lawaskan proses kencing.

-.  Segerakan kemenangan Islam.

-.  Kalahkan orang kafir seteruk-teruk kekalahan.

-.  Selamatkan umat Islam di negara-negara yang sedang berpecah-belah.

-.  Sembuhkan penyakit gatal-gatal.

-.   Hilangkan masalah nyamukk di SAMTEN.

-.  Ubahkan akhlak budak-budak SAMTEN.

-.  Murahkan rezeki kami.

Amin ya Rabbal Alamin.
Semoga Allah sudi mendengar doamu, ingat kata-kata ibu dulu, carilah
kasih-sayang Allah, perbaiki hubungan dengan Allah,
barulah hubungan dengan sesama manusia
menjadi indah juga.
-

4 comments:

  1. Assalamualaikum.pagi...
    itu anak ke?..hensem bakal pemimpin..in shaa Allah.

    P/s hehe tntg anak laki2..rasanya 4 org ank knor rapat2 semua..antaranya bela sndiri, bg susu ibu, pggil gelaran anak..sayang..kut..cium sokmo...hingga besar2 gini..bca fatihah dgn insyirah stiap pgi slps subuh berjamaah, n sblum pergi sek tu pgg ubun sambil bca surah tdi..doa berkati ilmu n kefahaman agama...tak ada yg istimewa pun mcm ibu2 lain bt...

    ReplyDelete
  2. Wsalam, dah malam..itulah MUhammad Danish, adik-adik panggil abang..

    Itulah yg istimewanya knor, memang nampak biasa, tapi truli saya dah tak peluk diorang lagi since diorang dah besar ni, hu hu..

    ReplyDelete
  3. p/s..lupa plak, very special thank you knor..

    ReplyDelete
  4. danish ni budak baik sebenarnya... tapi rapuh sangat. cepat terpengaruh dengan orang lain :/

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign