Asam Garam Kehidupan: cerita kosong, cerita berisi...

Nuffnang

Pages

8 Jun 2014

cerita kosong, cerita berisi...

pukul 4 pagi, dah takleh tidur. plak tu tengah 'cuti', nak paksa mata pejam balik, susahnya, so..apalagi bukak blog, BW dan buatlah entri apa patut.

Semalam pun dah puas berjalan dari pagi hingga ke malam..ke Bangi kat klinik homopati Doktor Hasan ( cubalah, kawan-kawan akan kagum bila Doktor Hasan ni dapat 'baca' penyakit dengan tengok tangan je, tepat plak tu, dan takla semahal klinik biasa, manala tau serasi ubatnya, ni nombor teponnya- 0389267831 ), dari Bangi kami ke Shah Alam, ada dua jemputan kawen ( nanti ada masa In Shaa Allah gambarnya menyusul ), sempat singgah kat perpustaan negeri, alamak..tutup plak, sempena hari keputeraan Agung, camane boleh tak ingat, patutla sunyi je. Kesian juga kat anak-anak, terutama kakak yang beria benar nak ke sana. Malamnya konon nak singgah kat I-city, tengok penuh semacam je parking, tak jadila singgah, nasib baik anak-anak tak merajuk, mungkin dah penat kot.

Jadi..nak cerita apa lagi nih..

Oh ye..esok ada jemputan kawen anak Doktor Hasan, rumahnya di Sungai Serai kat daerah Langat. Manala tau kot-kot terserempak dengan DMFK sebab diorang ni berkawan baik.

untuk renungan kita bersama, ini sebuah cerita pendek tentang tawakkal...

Saidina Umar ra pernah menolak untuk masuk ke tempat yang terkena wabak taun. Lalu sahabat-sahabat yang berpendapat tiada salahnya untuk masuk ke tempat itu dan bertawakkal kepada allah bertanya, " Adakah kita lari dari taqdir Allah taala?"

Umar menjawab, " Benar, kita lari dari taqdir Allah kepada taqdir Allah."

In Shaa Allah ibu doakan Umar Zikri suatu hari memiliki peribadi seteguh dan seberani Saidina Umar ra..

Ihsan google.

3 comments:

  1. Aamiin..

    Terima kasih di atas pengkongsian ini..

    ReplyDelete
  2. amin. in shaa Allah

    ReplyDelete
  3. terimakasih UA dan knor atas kunjungan, komen dan doanya..:)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign