Asam Garam Kehidupan: Berhati-hatilah

Nuffnang

Pages

15 Jul 2014

Berhati-hatilah

Sebab tu saya tak pernah beli ayam di pasaraya. Saya beli di kedai yang saya yakin suppliernya melayu, takpelah mahal sikit pun, kalau terkena macam ni, nak salahkan siapa, kan????
Perkongsian dari group wasap.

6 comments:

  1. Biasanya saya membeli ayam dipusat penyebelihan milik muslim, rasa lebih segar & yakin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul, takpelah mahal sikit, asalkan sah halalnya

      Delete
  2. bekas gantung ke tu...beli kat ada sijil halal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak taula, tapi kalau tanda camtu maknanya dicucuk lehernya.

      Delete
  3. Masya-Allah... betul Azi. Sebaiknya berhati-hatilah. Pasaraya bukan milik org Islam sebaiknya kalau boleh hindarkanlah membeli di pasaraya (pendapat kakaklah). Baik beli di pasar yg sah-sah org Islam yg jual. Kalau bukan Islam pun walau kelihatan sembelihan buat keluarga kakak memang kami tak beli. Sebab bila ada rasa syak, dzan dan waham sebaiknya tinggalkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebaiknya macam tula, hindarkan beli kat pasaraya..mmg murah kat sana, sekor kadang baru rm5, tapi kalau tak sah halal haramnya, baiklah takpayah beli, makanan ni nak jadi darah daging kita, nak bentuk hati kita, kalau dah makan yg haram macamana hati nak jadi bersih..

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign