Asam Garam Kehidupan: Berhati-hati dengan Quran berkulit pink.

Nuffnang

Pages

16 Sep 2014

Berhati-hati dengan Quran berkulit pink.

Assalamualaikum wr.wb, salam ukhwah fillah buat semua teman alamaya yang dikasihi, moga rahmat, kasih-sayang dan pengampunan Allah selalu bersama kita, aminnn.

Kawan-kawan berhati-hati yea, jika ada terbeli, ada yang simpan, ada yang berhasrat nak membeli kitab suci Al-Quran,  tolong perhatikan jika kulitnya berwarna pink, jika ada dalam simpanan kawan-kawan, serahkan pada pihak berwajib, jika belum beli, tolong jangan beli.  Apa yang dah dikesan setakat ni, dalam surah Al-Mukminun ayat 45, terdapat kesalahan di situ.

Ayat sebenarnya berbunyi begini-وكانوقوماعالىن--tapi dalam Al-Quran berkulit pink ayatnya telah ditukar menjadi--حزب بما عالىن...

Apa yang kita bimbangkan kemungkinan berlaku penukaran ayat di mana-mana surah yang lain. Benarlah janji Allah Al-Quran itu mukjizat yang terpelihara, kesalahan ini mungkin disengajakan, kita takut Quran ni cetakan syiah. Dan kalau kawan-kawan nak download I-Quran pun berhati-hatilah, supaya apa yang kita baca adalah ayat Al-Quran yang sebenar.

Moga diampunkan kesalahan kita..

6 comments:

  1. bahaya juga kalau tersalah beli kan..kena berhati-hati ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, betul..sebaik-baiknya kita selalu berhati-hati.

      Delete
  2. salam..

    anda ditag,
    http://dapurjirankuberasap.blogspot.com/2014/09/liebster-award-tagged-by-farrah-mf.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam

      ok, tq..in shaa Allah bila berkelapangan yea..:)

      Delete
  3. Thanks for sharing kak..sy pun tak berani download aps Quran sebarangan..mintak dijauhkan dari tipu daya jahat macam ni

    ReplyDelete
  4. apa maksud ayat yg salah tu kak

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign