Asam Garam Kehidupan: Korban semalam.

Nuffnang

Pages

7 Oct 2014

Korban semalam.

Rumah MIL dengan surau jaraknya tak sampai 15 minit berjalan kaki. Tapi nak bergerak keluar dari rumah ke surau tu berchintanyelah ( fahamke kengkawan maksud berchintanye tu?, tak faham ?  Maksudnya susah sangat, payah sangat nak berbuat sesuatu, bukan bercinta antara lelaki dan perempuan tu yea, ni berchinta lain )

Jadi bila sampai di surau  dalam pukul 8.30 camtu, acara melapah semua dah solosai, dah masuk pelestik daging eh, tingga nak agihkan yo ( haa, kelua loghat nogori, jangan tak cayo, orang Teganu kite boleh cakak doh loghat nogori, ha ha ). Adik ipar den korban duo eko lombu, semuo sokali limo eko, yang begian MIL duo besen bosa, daging amo tulang, yess..bulehla den masak bebanyak sikit untuk bokalkan kakak makan sesamo kawan eh di asrama.
Jadi share kat sini gambar daging yang dah siap masuk plastik jelah yea.
http://srikandiofficialblog

6 comments:

  1. seronok lihat org buat korban

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok, tapi kalau nak gi tengok org semolih tu, takla rasanya, gerun tengok, dan rasa kesian, org kata kalau kesian, tak boleh makan, entahla.

      Delete
  2. Replies
    1. meriah sangat, kitorang datang amik daging, dijamu makan plak kat situ, dahla tak sempat tolong pun, dijamu makan lagi, ha ha.

      Delete
  3. Alhamdulillah.... moga ibadah diterima Allah
    Dpt makan daging nismilan dah logat berubah pulak dah hihi...

    Azie buat resepi style kakak - rebus dgn serai+bawangkecik+bawangputih+cili padi 3/4 biji+asam gelugor/keping+daun limau purut. Fresh tak berminyak sangat. Anak kakak suka masak macam ini dan kakak pun senang tak payah nak buat itu-ini.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah..In shaa Allah
    kata orang masuk kandang kobau menguak, masuk kandang kambing mengembek..he he

    wah..siap bagi resepi sihat lagi, boleh cuba ni, semua bahan ada kat rumah je, tq kzakie, sayang kzakie, muah..muah..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign