Asam Garam Kehidupan: Pesan buat seorang ISTERI.

Nuffnang

Pages

13 Oct 2014

Pesan buat seorang ISTERI.

Pesankan kepada isteri agar jiwa mereka hidup.................( sambil dalam hati suami berkata " Jangan perasanlah aku masuk syurga....Tapi ke mana pula aku nak pergi?" )

---------------------------------------------------------------------------------
Bidadari syurga makhluk yang sangat indah yang telah Allah ciptakan untuk hamba-hambaNya yang soleh, yang berbuat kebaikan, buat manusia yang layak memasuki syurga. Diceritakan bahawa bidadari-bidadari syurga ini terlalu rindukan suaminya di dunia dan teringin melihat suaminya di dunia, namun tidak diberi izin oleh Malaikat Penjaga syurga.

Kerana kerinduan kepada suami mereka membuak-buak, suatu hari mereka meminta izin dari Allah untuk menjenguk ke bumi bagi melihat suami mereka dan kerana itu mereka telah diizinkan Allah. Bidadari-bidadari ini dapat kenal siapa mereka kerana di dada bidadari telah tertulis nama suami yang mereka rindui dan cintai....

Apabila menoleh sahaja ke bumi, maka terlihatlah bidadari-bidadari itu akan isteri bagi suami mereka di dunia ( kita-kitalah tu ) sedang tidak taat serta berbuat derhaka kepada suami, lalu bidadari syurga yang sangat merindui suaminya di syurga Akhirat sedih dan hiba lalu berkata...

" Janganlah kamu menyakitinya, semoga Allah memerangi kamu! Sesungguhnya dia hanyalah tamu di sisi kamu. Sebentar lagi dia akan datang kepada kami dan meninggalkan kamu."

Ulang sekali lagi........

" Janganlah kamu menyakitinya, semoga Allah memerangi kamu! Sesungguhnya dia hanyalah tamu di sisi kamu. Sebentar lagi dia akan datang kepada kami dan meninggalkan kamu."

Ulang sekali je lagi........

" Janganlah kamu menyakitinya, semoga Allah memerangi kamu! Sesungguhnya dia hanyalah tamu di sisi kamu. Sebentar lagi dia akan datang kepada kami dan meninggalkan kamu......"

ada ke yang sanggup buat begini..? ihsan google.


4 comments:

  1. Sesungguhnya bukan suami aje pinjaman di dunia
    Apa pun juga yg kita ada adalah milikNYA
    Anytime dia akan ambil
    Jadiiii..... sayangi, taat perintah suami selagi dia ada di sini kita
    Jgn menyesal kemudian kelak dah tak berguna
    Pesanan buat kita semua kan Azie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kak, peringatan utk kita bersama.
      Walau siapa pun, apa pun pangkatnya, lebih rendah, atau lebih miskin dari kita..
      martabatnya di sisi Allah adalah tinggi berbanding kita..
      jadi..
      taatilah dia, sbb suami adalah jambatan kita ke syurga.

      Delete
  2. Malunya kita dengan bidadari syurga kalau kuta berbuat onar dengan suami kita sendiri

    ReplyDelete
  3. Moga kita diberi kekuatan utk berusaha menjadi isteri yang solehah,aminn.:-)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign