Asam Garam Kehidupan: Tengok pakcik bangla bersihkan kolam.

Nuffnang

Pages

10 Oct 2014

Tengok pakcik bangla bersihkan kolam.

Jenuh pakcik bangla ni layan diorang..
" Ada buaya ke?"
"Buat apa?"
" Tak penat ke?"
" Kenapa buat camni?"
"Tadi saya nampak katak"
" Dah makan ke? Saya dah makan kat rumah tadi."

Siap perkenalkan nama masing-masing lagi. Tambah seronok bila pakcik bangla tangkap video dorang. 

Anak-anak ini ibarat kain putih, ibu bapa merekalah yang mencorakkan samada jadi yahudi atau nasrani.

8 comments:

  1. Yg menjwab pulak bukan pakcik bangla itu tapi ustazahlah yg jenuh nak jawab ye...

    ReplyDelete
  2. tak kzakie..kalau nak tau, bangla tu yang layan diorang, siap tanya kat mana rumah pakcik, pastu digelakkannya bila bangla tu jawab pisang 9, padahal sepatutnya presint 9, pastu repot kat saya.." cikgu, cikgu pakcik tu kata pisang 9, orang presint 9."..ha ha.

    ReplyDelete
  3. tadi solat isyak dengan ibu_suri di masjid tunku abdurrahman, Kulim. ramai jugak bangla solat sama. respek pulak IM. sebenarnya ramai juga dari depa ni lebih jaga solat dari Melayu kita...

    ReplyDelete
  4. kalau takde dorang, ada ke org melayu nak buat kerja-kerja buruh camni.....?

    ReplyDelete
  5. nasibb aik pak cik bangla tu faham bahasa melayu...haruslah layan soalan2 budak2 tecik tu...ahahha...ada buaya x?..itu soalan nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula pasal, nasib baik dorang faham, alaaa jm, dah lama duk sini tu, walau kita nampak keje tu lekeh, bagi dorang itu jauh lebih mudah dari tempat dorang, siap keje boleh lepak bawah pokok-pokok.

      Delete
  6. IM...kat tempat JM ni pun kalau nk tahu...org bangla yg paling ramai di suarau...sampai JM terfikir JM berada di msia atau negara luar huhuh...sedih dgn org melau skrg

    ReplyDelete
  7. diorang plak yg memakmurkan masjid kita yang selama ni kosong kan.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign