Asam Garam Kehidupan: Tidur reramai

Nuffnang

Pages

6 Oct 2014

Tidur reramai

Kalau dah berkumpul reramai, anak cucu MIL melebihi 20 orang, dulu masa anak-anakku dan lain-lain cucu masih kecik, ibarat sebuah taska bila semuanya terkumpul. Meriah sangat, dengan lari-lari sana-sini, yang mak-mak ( kami-kamilah ) sibuk dengan agenda masak-memasak. Sekarang ramai yang dah meniti usia belasan, takdelah lari-lari lagi, tapi sibuk dengan hp dan tab memasing lah plak.
Bila dah ramai, ruang tidur jadi rebutan, ha ha..
Saya tak suka tidur camni, dari dulu saya tetap memilih bilik sebab bolehla tidur dengan membuka tudung kepala. Segan nak baring bila masih ada yang lalu-lalang, kepala pun dah naik pengap sebab tak boleh bukak tudung. Syariat tetap ku junjung...Mak mentua sporting, bilik dia jadi milikku dan anak-anak perempuanku bila kami balik, he he....

10 comments:

  1. Memang best tdur ramai2 ni kan...Macam2 pe'el dan gelagat

    ReplyDelete
    Replies
    1. borak-borak, gelak-gelak sampai kena jerit dengan MIL baru senyap, ha ha

      Delete
  2. ha ah.. kdg tk ada bilik pkai jer tdung sampai pg... sllunya kmpung sejuk.. ok lgilh

    ReplyDelete
    Replies
    1. penah juga terpaksa tidur reramai kat luar, susah nak lelapkan mata

      Delete
  3. Kat rumah saya, budak2 dan org lelaki je tido gini.yg perempuan biasanya tido dlm bilik ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, kat rumah MIL akak, dorang pakat tidur sekeluarga, sekeluarga, ada port memasing, tu yang akak segan sikit nak tidur luar.

      Delete
  4. Kalu balik umah kakak masa raya, cenggini le, penuh ruang tamu..

    ReplyDelete
  5. haah kan, selalu time raya la camni, penuh dari depan sampai belakang.

    ReplyDelete
  6. yg ni ke MIL kak Azie..alhamdulillah sihat dia yek

    ReplyDelete
  7. Haah, sihat orang tua jm, dah 80 umurnya tu, suami akak anak keempat, anak sulung dia pun dah 50 umurnya.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign