Asam Garam Kehidupan: Buah tangan dri Makkah.

Nuffnang

Pages

24 Nov 2014

Buah tangan dri Makkah.

Tasbih buah kokka untuk saya. Bau buah ni lemak-lemak, tak tau nak terangkan macamane. Saya ada terbaca antaranya rendam dalam air berkumur-kumur  untuk buat ubat sakit gigi.

Buah kokka, makcik beli katanya untuk guna buat urut-urut kt tapak kaki ke, sengal-sengal kat badan. Buah ni hanya terdapat di Yaman.

11 comments:

  1. Alhamdulillah, gembira rasa hati kan kak ada ole-ole dari mekah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg rasa gembira dpt ole-ole, tapi tkde pun takpe sebenarnya asal dapat berjumpa sedara mara:-)

      Delete
  2. first time tgok buah koka.. tpi tasbih biasa tgok...
    tapinada juga yg tipukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entala knor, tak taula yg tirun atau yg betul camne, tapi buahnya keras betul

      Delete
  3. alhamdulillah rezeki dari jauh..

    Tiba2 terkenang zaman kanak2, dapat gelang hitam berangkai kemain lagi hepinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah, ingat juga masa kecik arwah tok gi mekah naik kapal layar, saya tak sekolah lagi' tapi saya bole ingat. Pastu ada gelang cam UA cakap tu:-)

      Delete
  4. yang penting dapat berjumpa saudara-mara kan.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau balik kejap camni tak dpt jala mane sgt, nk kena kemaskan rumh arwh mak,

      Delete
  5. Rezeki dari Allah melalui makcik....alhamdulilah....

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign