Asam Garam Kehidupan: Dunia menipu.,

Nuffnang

Pages

21 Nov 2014

Dunia menipu.,

Dunia yang menipu itu ialah perkara yang sangat diingini oleh nafsu. Setiap orang walau siapa pun dia, memang mempunyai keinginan dan kecintaan pada kesenangan dan keindahan duniawi ini.

Mereka ingin memilikinya dan yakin bahawa di dunialah ada kebahagiaan dan ketenangan hidup yang sebenar. Maka berlumba-lumba dan berkejar-kejarlah mereka untuk mendapatkan sama ada harta, pangkat, nama, kemasyhuran, kecantikan dan lain-lain.

Berjuang dan berkorbanlah manusia dengan apa cara sekalipun untuk tujuan tadi, iaitu kecintaan dan kegilaan dunia yang dianggap sumber kebahagiaan yang kekal abadi. Apakah yang manusia dapat dari dunia yang dikejarnya?

Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian........

4 comments:

  1. Mendalam maksudnya itu..harap kita bukan tergolong di dalam itu.. ( terfikir juga di akal, pergi mari, ke sana sini dek tugasan rasmi, kejar hal dunia ke tu?) tp itu punca rezeki untuk keluarga..

    ReplyDelete
  2. dunia adalah jalan ke akhirat. JM sentiasa ingat pesanan Ustazah Hafizah Musa...jika kejar dunia, akhirat akan tinggalkan kita, jika kita kejar akhirat, dunia akan kejar kita :-)

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign