Asam Garam Kehidupan: Lepas lelah jap.

Nuffnang

Pages

12 Nov 2014

Lepas lelah jap.

Sebaik habis latihan sukaneka untuk hari keluarga 16/11 nanti, duduk mengadap sliding door, sementara menunggu masuk waktu zohor, duduk sambil terfikir-fikir angka 6.7 juta lambakan pekerja asing, hrmmmmm...mana tak jadi macam tu, kat Putra Jaya ni sja bersepah warga Bangla, kerja diorang..sapu sampah, potong rumput, siram pokok, dah siap kerja diorang siap santai-santai bawah teduhan pokok. Nak tanya ni..ada ke warga tempatan nak buat kerja tu semua? So..nak salahkan siapa....?? Fikir-fikirkan, bak kata DMFK.

4 comments:

  1. orang kita agak memilih kerja...

    ReplyDelete
  2. yelah nk salahkn sapa..
    klu knor ni menyapu sampah org pandang hina plk... pd hl sisi islam punyalh halal
    gi mulia..
    cina pun tk sudi nk ambil pekerja melayu sbb pemls... klu depa tu tak ada alamat menimbunlh segala kotak, plstik, botol yg boleh kitar srmula tu.. diorg kutip boleh jdi sumber pndapatan... melayu ni nk krrja ada standard jer... nk jdi tukang sapu tpi kat englnd ke, Australia ke... nk le tu

    ReplyDelete
  3. mentaliti melayu, yang layu..sedih..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign