Asam Garam Kehidupan: Pantun 2 kerat Umar Zikri.

Nuffnang

Pages

11 Nov 2014

Pantun 2 kerat Umar Zikri.

Suka sangat buka peti sejuk duduk depan peti. Tiru upin, ipin la tuh, sebab suka sangat dengan katun tu. Macam pagi ni ( saya cuti hari ni, lega sikit dari stress dengn kertas peksa budak dan buku-buku latihan diorang tu ), habis je mandi belum sempat pakai baju dah duduk depan peti sejuk, mana saya tak bengang.

" apa hal ni, pagi-pagi dah duduk depan peti, tak tau sejuk ke? Belum pakai baju pun lagi"

Nak tau apa dia jawab? Dia jawab dengan pantuuuun,  pantun dua kerat macam jarjit kot, spontan je keluar dari mulut dia.

Pagi-pagi bukak peti
Tak solat, rugi.

Terus tak jadi nak marah...

2 comments:

  1. cari makanan kut...mak dia tak buat sarapan lgi..
    pantun yg bijak..

    ReplyDelete
  2. Hahaha... budak pandai ni

    bukan buka suka-suka
    kan mama dah terkena:)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign