Asam Garam Kehidupan: Sekali adap jer..

Nuffnang

Pages

25 Nov 2014

Sekali adap jer..

Sarapan pagi dengan nasi goreng. Mak sedara balik dari kelas pengajian bawak kuih-kuih. Pukul 11.30 dah mengadu lapar lagi. Masya Allah..tapi anak-anak saya ni memang camni, balik kampung je, selera makannya bukan main lagi, asyik lapar je. Ibu belum nak start masak lagi. Baru nak rehat, selesai mengemas rumah tokma.

Ibu pun dari semalam dah mengidam nak makan keropok lekor fresh goreng dan rebus, abah bagi rm10, dengan diteman by tok cik diorang, pergi beli keropok lekor yang kedainya tak jauh pun dari rumah, haaaa...sape tak pernah dengar keropok lekor Losong tu, tak taula nk cakap apa...
Kawasan Losong ni memang dah digazetkan sebagai kawasan industri keropok lekor. Ada lagi tempat lain, macam di Seberang Takir dan Marang, tapi Losong ni yang sinonim sangat dengan keropok lekor. Sebut Losong je, orang kan ingat keropok lekor.

.Bawak balik panas berasap lagi, tuang sos yang manis pekat tu, ermmmm...nikmat sungguh. Sekali hadap, selesai..

Oye...nampak tak kopiah yang Umar Zikri pakai tu, Alhamdulillah, tertinggal di rumah pak sedara masa beraya aritu, dah jumpa balik.

13 comments:

  1. Ya allah sedapnya tengok keropk lekor tu..

    ReplyDelete
  2. Memang sedappp sangatttt, petangninak beli lagi.
    Tq hana dtg blog akk dan komen yea, jemput makan, he he

    ReplyDelete
  3. dah kat terengganu ye..jadi jugak balik ek.selamat bercuti ;)

    ReplyDelete
  4. A,'ah sal, jadi balik sbb tgk cuaca ok, tgh makan kepok lekor 2nd round nih, tq sal

    ReplyDelete
  5. sedapnya makan ramai-ramai..makan berebut tu yg syiok..Ehh..header blog akak dh baru ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jm penah rasa kepok lekor losong? Meh dtg teganu' tapi esok akk nak balik KL dah, he he
      Haah, tukar header, dh boring dgn yg lama tu

      Delete
  6. Sedapnya dapat makan keropok losong panas2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. UA, takleh baca entrila, tak kuar kt tab ni, tapi saya pegi je setiap hari ke rumahUA, tapi frust je ssb tkleh baca entrinya.

      Delete
  7. Sedapnya.. ;)
    Dapat pulak yang rebus makan panas2, memang cepat je habis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmm, tak terkata sedapnya...makan panas-panas, nikmatnya..mak mentua lalu belakangpun tak nampak tau

      Delete
  8. Ya allah NA.....mmg tengah mengidam kepok leko Ganu ni... teringin nak gi ganu, nak makan leko puas puas....

    Yelah lodong mmg femes dgn kepok leko kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...silap taip pulak losong jadi lodong

      Delete
    2. Jemput, jemput datang..tak jauh pun, naik kete sure sampai, he he

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign