Asam Garam Kehidupan: Telur bangau..mata kerbau..

Nuffnang

Pages

1 Nov 2014

Telur bangau..mata kerbau..


Baru selesai buat ic muhammad hilman,  di jpn putra jaya, Masya Allah..laparrr.
Timbullah borak-borak pasal makan.
" Abah, abah pandai masak apa?"  tanya umar zikri
" Masak air." Jawb abah
" Abah pandai masak telur bangau" Nadhrah hannani menyampuk.
" Takla, telur mata kebau" muhammad hilman menyanggah.
"Telur bangau"  nadhrah tetap mempertahankan 'kebenaran' nya
" Telur mata kebau la."  Ada la seminit dua juga diorang bertekak.

" Bah, telur apa bah?" Tanya kat abah sebab tak puas hati. Ibu dah puas gelak, abah biasalah, senyum panjang dan ketawa sejuring je dia.
" Telur bangau" jawab abah, mengusik..
" Haa, tula tak percaya,"  nadhrah rasa menang.
" Bu, bu, telur apa bu?" Iman masih tak puas hati.
" Telur mata kebau" jawaban ibu mematikan pergaduhan diorang.

Akhirnya makan kat warung masjid kajang, malas nak pusing jauh sebab dah lapar sangat,lepas ni nak gi hadiah pereksa budak tadika di mydin kajang...

2 comments:

  1. janji telur.ye. bangau2lh...

    ReplyDelete
  2. Umur dah sepuluh tahun, masih tak tau telur ape, salah ibu kot, tak bagitau masa masak tu, hu hu

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign