Asam Garam Kehidupan: Elakkan limau gedang.

Nuffnang

Pages

17 Dec 2014

Elakkan limau gedang.

Makan walaupun hanya suku buah limau gedang setiap hari atau separuh biji keesokannya boleh meningkatkan 30 peratus risiko serangan kanser payu dara bagi wanita menopous. Kenyataan ini berdasarkan kajian selama sembilan tahun yang dilakukan penyelidik Universiti Southern California ke atas 46000 wanita yang telah menopous. Walaupun pakar perubatan tidak mengetahui bagaimana, beberapa kajian menunjukkan limau gedang berinteraksi dengan estrogen yang meninggikan potensi pembentukan kanser.

Petikan dari- iSIHAT-oktober 2014. Bil : 48.

10 comments:

  1. kalau macam tu yang limau yang kita beli time tahun baru tu, tu bagaimana ya ..

    ReplyDelete
  2. Yg tu tak tau plak nk cakap, yg dia bagi info kt sini limau gedang yg ada dlm gambar tu je

    ReplyDelete
  3. Limau gedang? Kt sini ada k?

    ReplyDelete
  4. ohh..ye kek kak..alamak baru JM tahu

    ReplyDelete
  5. Mestilah ada orang buat dalam bentuk pil untuk dijadikan amalan pemakanan kesihatan, kan...

    ReplyDelete
  6. UA..saya bukak wikipidea tau nak jawab ni, he he..
    Buah ni import, asal Jamaica, saya pernah beli, buahnya juicy sangat yang warna merah ni, ada yg isinya kekuningan seakan limau bali, dalam BI dipanggil grapefruit.

    ReplyDelete
  7. JM..akak pun baru tau.
    Tapi kalau bagi yang tak menapous tu khasiat yg ada sgt berkesan pula utk menentang kanser payu dara, tu yang akak bacalah.

    ReplyDelete
  8. Mungkin ada kot, tak pernah jumpa lagi.
    Yg pernah jumpa digunakan utk buat pencuci muka jenama Safi Balqis.

    ReplyDelete
  9. Makanlah apa apa pun secara sederhana. In syaa Allah tiada kemudararatan

    ReplyDelete
  10. haiii. bukan limau nih elok ke elakkan kanser payudara

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign