Asam Garam Kehidupan: Rahsia Yasin.

Nuffnang

Pages

5 Dec 2014

Rahsia Yasin.

Imam Sanusi menyatakan dalam kitabnya-المجربات-
Bacalah Yasin kerana ia mengandungi dua puluh rahsia dan berkat, tidak ada seorang lapar membacanya melainkan ia dikenyangkan, tidak membaca orang yang bertelanjang melainkan ia akan dipakaikan, tidak membaca orang yang bujsng melinkan ia akan berkahwin, tidak membaca orang yang takut melainkan ia mendapat aman sejahtera,tidak membaca orang yang dalam bencana melainkan ia akan dilepaskan dengan selamat, tidak membaca orang yang musafir melainkan mendapat pertolongan, tidk membaca orang yang kehilangan melainkan mendapat apa yng dicarinya, tidak membaca di atas mayat melainkan mendapat keampunan dan keringanan, tidak membaca orang yang dahaga melainkn dipuaskan ia, tidak membaca orang yang sakit melainkan disembuhkan dia.

Jom kengkawan, hari jumaat penuh barokah ni, ada satu detik yang kita tak ketahui saat makbulnya doa, kita luangkan sedetik masa untuk membaca Yasin dan Al Kahfi, moga rahmat, kasih-sayang dan pengampunan Allah bersama kita, aminnn.

12 comments:

  1. Kebaikan sudah jelas dan sering didedahkan tinggal nak tak nak aje.
    Peluang dah terdeah di depan mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu, banyak sangat lagi kelebihannya, kalau betul nak beramal kena kuatkan hati, mula2 mmg berat, tapi bila dah biasa dan dah hafal in shaa Allah jadi senang.

      Delete
  2. malam ni tak ada kuliah maghrib kat masjid. digantikan dengan bacaan yassin.

    cadang tak mahu lepas peluang untuk bawa sebotol air...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya IM, air yasin tu penting ada di rumah kita, jadi penawar banyak penyakit,

      Delete
  3. Asalam Cg Azie..terbaik tazkirah jumaat..semoga ramai yang membacanya. InshaAllah jumaat penghulu segala hari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam cikgu etuza, tq atas kunjungannya..:)

      Delete
  4. salam akak,,tima kasih atas peringatan=) insha Allahh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam Ciksiti, timekasih juga atas kunjungannya.:)

      Delete
  5. Subhanallhah..mmg byk fadhilat surah Yassin ni..alhamdulillah skrg ni setiap pagi jummat mg menjadi amalam kami di opis membaca yassin beramai2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, bagus tu, moga terus istiqomah dilakukan.

      Delete
  6. Kelebihan, kebaikan, manfaatnya dah diwar warkan tapi masih ramai lagi yg leka....termasuklah okje kekadang.... sebab utamanya pahala tu ghaib , bukanmcm duit simpanan...moga kau berikan hidayah kepada hamba mu ini Ya Allah....eh? Tetiba...hihi

    ReplyDelete
  7. tacing plak yea..
    kalaula kita beramal nampak pahala membukit kian besar, rasanya kita nak beramal je, takut ada yg taknak bangun dari sejadah..
    apa pun moga kita diberi kekuatan untuk beramal dgn ikhlas..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign