Asam Garam Kehidupan: Rindunya pada 'dia' ni...:-)

Nuffnang

Pages

31 Dec 2014

Rindunya pada 'dia' ni...:-)

Dah hampir masuk seminggu lebih kau menyembunyi diri, sepi tanpa berita, sehingga saban hari alam menangis merinduimu...rintih alam  "mana menghilang, aku rindu, pulanglah..."

Alhamdulillah, pagi ini..walau masih malu-malu, kau serlahkan kehangatanmu lewat dedaunan dan kicau riang unggas hutan saling bersahutan. Harmoninya irama alam bersulam kilau indahmu..

Wahai yang dirindui..moga sinarmu pagi ini 31/12/2015 adalah simbolik sinar indah 2015, in shaa Allah...

7 comments:

  1. aS'SALAM ..INGATKAN SIAPA YANG DI RINDU..RUPANYA SINAR CAHAYA 2015..TEPAT SEGALI gimik ini..mohon maaf hurif besar pula...tak sedar tadi.tahniah entry simbolik yg menarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..he he..macam tula lumrahnya, hilang dirindu..
      Tq..komennya membina

      Delete
  2. mcm rasa nk tiggl dlm hutan jer, aman damai.. mcm kisah pg ni kt fb sorang tua tu tggl sorang2 kt hutan..
    bru jer baitulmal pg tgok dn slmtkn pkcik tu.. info org awam..
    yg sedihnya ada sorg wanita ni, tk tutp aurat pki tdung lgn nmpk.. samaada dia org awam atau berkerja di bwh baitulmal. klu pekerja dr baitumal... adusss knpa tk jga aurat... dh tentu mereka lbih arif ttg bts2 aurat ni... walhu, alm

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa..knor, biar betul, nak dok dlm hutan, hi hi..meh datang rumah saya, ada hutan ni di belakangnya..saban hari dok dengar bunyi ayam hutan, burung2.
      kesiannya pakcik tu kan..

      tak tahula nak cakap..kadang2 bila ada ilmu sahaja tak memadai jika tidak ada roh amal..takde kekuatan.

      Delete
  3. lebih bertenaga dengan sinarnya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayangnya panas hanya seketika, tapi Alhamdulillah, still kering kain di jemuran..:)

      Delete
  4. Alhamdulillah..1 jan hari yg cerah penuh ceria..syukur dan terima kasih Allah

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign