Asam Garam Kehidupan: Sekali lagi...RAYUAN BANTUAN KECEMASAN BANJIR.

Nuffnang

Pages

31 Dec 2014

Sekali lagi...RAYUAN BANTUAN KECEMASAN BANJIR.

[URGENT 2] Banjir Pantai Timur : KOMPILASI INFO Bantuan Segera

Terima kasih kepada semua. Selepas 6 hari Kelantan tenggelam dalam banjir, kini beberapa negeri berada dalam keadaan berjaga jaga. Harini saya nak post beberapa organisasi kegemaran saya yang saya sangat gemari. Jika anda salurkan bantuan kepada mereka InshaAllah ia akan disalurkan dengan sebaiknya kepada mangsa banjir Pantai Timur.

MERCY Malaysia ada kepakaran selama 15 tahun untuk pengurusan bencana di dalam dan luar negara. Saya juga merupakan bekas Pegawai Bencana sejak 2002 hingga 2006 :)

Mereka adalah cabang NGO antarabangsa yang sangat efisien dan dedikasi

Pertubuhan IKRAM melalui i-Bantu, IKRAM Health dan kerjasama dengan MyCare merupakan pertubuhan dakwah yang mempunyai rangkaian meluas di seluruh Malaysia. Rangkaian sukarelawannya amat telus, berdedikasi dan sentiasa bersedia. Ia ada central akaun untuk funding, tetapi anda juga boleh memilih untuk ke cawangan yg lebih spesifik










5 comments:

  1. Semoga keadaan akan pulih seterusnya...

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak..wah pegawai bencana yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he..pangkat baru.
      nila yg termampu, nak bagi banyak takde duit, moga dgn tolong camni, tersebar lebih luas dan ramai lagi yg nak menyumbang.

      Delete
  3. Abang dgn geng masjid akan bertolak ke Kelantan hujung minggu ini Azie. Ikut perancangan 40 4WD akan bertolak membawa barangan yg telah kami kumpul di sini. Doakan perjalanan mereka dipermudahkan dan menemui sasaran yg dituju.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah..in shaa Allah..didoakan semoga semuanya selamat sampai dan membantu apa yg terdaya di sana, aminn

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign