Asam Garam Kehidupan: Takdir Allah itu amat indah.

Nuffnang

Pages

7 Dec 2014

Takdir Allah itu amat indah.









Fatima berumur 26 dan Ahmad berumur 27. Pasangan suami isteri di mana si isteri tidak mempunyai kedua dua kaki manakala suami tidak memiliki kedua dua tangan.


Tetapi perjalanan hidup pasangan ini amat bahagia seperti manusia normal yang lain. Bekerja, makan minum sendiri, mengemas rumah dan lain lain.

1. Ahmad sedang melukis


2. Fatima sedang cuci pinggan mangkuk


3. Fatima sembur perfume pada Ahmad sebelum keluar rumah.


4. Fatima sedang mendengar Ahmed membaca puisi


5.

6.

7.


“Jangan kamu berputus asa daripada pertolongan Allah, sesungguhnya tidak berputus asa daripada rahmat (atau pertolongan) Allah melainkan orang-orang kafir” – Surah Yusuf : 87


Kredit: Fazemy.Blogspot

15 comments:

  1. assalam...subhanallah mahakaya Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..
      maka nikmat Tuhan yang manakah yang kamu dustakan..Ar Rahman.

      Delete
  2. Asalam cg Azie..melihat gambar berbicara Etuza dapat rasakan sungguh payah hidup macam itu, tapi dengan kuasaNya mereka hidup seperti kita..Subahanallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita melihat seperti mereka susah kerana kita serba sempurna, tapi bagi mereka in shaa Allah tiada apa yang susah...

      Delete
  3. singgah blogwalking kat sini :)

    masyaAllah tabah sungguh diorang jalani kehidupan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq sudi BW ke sini.

      malu kalau kita yg sempurna anggota ni asyik mengeluh..

      Delete
  4. sweetnya diorag ni...kita yang sempurna ni janganlah asyik nak complain je ye tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita sempurna takde cacat, sebab tu kita tak merasa nikmatnya ada kaki, tangan, mata..cuba Allah uji sikit dengan sakit gigi contohnya, hidup jadi tunggang langgang rasanya kan..

      Delete
  5. mungkin kita dinampakkan yang bahagianya saja... yang tak bahagia mereka sorok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu hak mereka rasanya, mereka paparkan yang manis-manis utk iktibar kpd kita.

      Delete
  6. subhanallah...mmg jodoh...masing2 saling melengkapi. Sesungguhnya Allah maha Adil

    ReplyDelete
  7. Kalau mereka yg tidak sempurna begitu bahagia tanpa dakwa-dakwi tidak malukah kita yg sempurna tapi banyak lopong sana-sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah itu adil, mereka diuji dengan ketidaksempurnaan tapi dikurniakan bahagia.
      Sedangkan kita yg serba sempurna tiada cacat ni diujilah dengan serba sedikit asam garam rumahtangga.

      Delete
  8. Suami isteri ni kan saling lengkap melengkapi ....tak gitu NA.....
    Sukanya tengok pasangan ni....Syukur kita dilahirkan sempurna yek NA...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign