Asam Garam Kehidupan: Amalan mudah yang sering dilupakan.

Nuffnang

Pages

11 Jan 2015

Amalan mudah yang sering dilupakan.

Banyak amalan sunnah yang mudah yang beerkait dengan kehidupan kita sehari-hari contohnya mendahulukan anggota kanan, bersugi setiap kali nak solat, memakai wangi-wangian ( kaum wanita tidak boleh berlebihan, jika sampai tercium oleh lelaki bukan mahram kita dianggap berzina, so berhati-hatilah ), yang kita abaikan, padahal benda tu cukup mudah sebenarnya.

9 comments:

  1. perkara yg mudah tp tak semua dlm ats tu saya buat. huhu :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkara mudah, mmg kekadang kita ambil mudah juga.

      Delete
  2. astagfirullah..pernah tu terlebih ..tekan minyak wangi..keras juga wangian..sendiri pun tak selesa..taka sengaja..malu pun ada...terim aksaih perkongsian ini dan amalan sederhana lah sebenarnya yang terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. lelaki tak apa terlebih sikit, cuma kalau terlebih sangat nanti ada plak yg ijut balik, ha ha, tak tau..
      betul cikgu, bersederhana tapi istiqomah.

      Delete
  3. baru nampak apa dalam gambar tu...terbaik, etuza ada terlepas beberapa tu..niat bagun awal sentiasa ..amalan baca selawat..kalau tak di anggap riak, memandu kereta sambail berselawat..lepas 100 baru lepaskan tasbih..alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, bukan riak tu, kita bercerita, mudah-mudahan ada yg nak ikut buat.

      Delete
  4. Saya, sejak dah tua ni, suka pula memakai wangian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe, sunnah kan, amalkan dapat pahala yg mudah

      Delete
  5. alhamdulillah sebahagian yg di sebut tu telah di amalkan in sha Allah semoga berterusan

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign