Asam Garam Kehidupan: Saya tengah belajar ni.

Nuffnang

Pages

4 Jan 2015

Saya tengah belajar ni.

Sepagi ni menghabiskan masa di www.Hasrul Hassan.com belajar teknik buat duit kat blog. Banyaknya benda tak faham, nak kena belajar, baca lagi, teliti lagi, mungkin kena beli kitab merah jambu tu untuk lebih faham teknik SEO semua tu. Pening? Taklah sampai pening, tapi ambik masa jugalah nak  hadamkan, al maklum bukannya muda lagi, pikup pun dah slow, he he..
senang bagi orang yang dah faham, tapi saya nak kena study lagi ni.

Sebab apa nak buat duit? Laa..duit kan, sape tak suka duit. Orang kata nak mati pun kena guna duit, apalagi bagi yang hidup ni. Tapi duit bukan matlamat, duit tu kalau betul caranya boleh jadi jambatan ke syurga. Nauzubillah..jauhkan hambaMu ini dari cinta dunia...niat hamba cuma nak sedikit ya Allah..jadikan hamba miskin yang redha ya Allah..

Menurut bro HH ada 4 cara nak buat duit dengan blog ni. Tapi saya baru tinjau, tu pun sikit-sikit je, tapi saya tengah cuba nak faham-fahamkan diri saya tentang teknik SEO tu. Tak tipu la..sebenarnya dah nak masuk dua tahun dalam dunia blogger ni, saya tak  pernah jana apa-apa income pun.

Ermmmm..serius ke saya nak belajar ni? Takpelah..saya cuba belajar pelan-pelan dengan bantuan blog bro HH, then kalau tak boleh juga, nak buat camana kan. Mungkin saya stick dengan menulis untuk suka-suka je lah..kan?

13 comments:

  1. Saya pun dok fikir ni, sejak dah berhenti ni macam mana nak dapat duit tanpa perlu p keluar cari kerja lain.

    Salah satu idea, daftar kat BRIM. tapi bila di congak, kalau dapat pun cuma rm50 sebulan...

    ReplyDelete
  2. thun yg berwawasan bgus2 mcm tulh..
    kna rajin dn usaha

    ReplyDelete
  3. Selamat maju jsya gak..Inshaallah, amik masa sikit tapi berbaloi.

    ReplyDelete
  4. As'salam wah tukan dah terbaik..nilah yang bagus ada niat nak belajar. teruskan usaha..happy bebenar Etuza ada gak kawan blogger yang nak belajar dan belajar seperti Etuza..kalau ada cerita baru dan lebih faham sudilah bagi tahu Etuza juga.
    Ada nak bagi tahu SEO tu enjin blog kita ya. Antara kuncinya ialah letak tajuk entry mudah di kesan oleh search enjin carian tu..lepas tu blog kita sentiasa teratas di carian google tau!...tajuk entry juga kena ringkas tak boleh panjang sangat ..SEO susah nak kesan entry kita ha..antara lah yang Etuza faham..))

    ReplyDelete
  5. aloo sama lah juga ya Etuza still hingusan berbelog..ada nuffnang ja setakat ini

    ReplyDelete
  6. Ada usaha dan kemahuan itu yg penting Azie.
    Kakak rasa tak lama Azie boleh mendpt apa yg diimpikan tu.

    ReplyDelete
  7. Eh... asyik lupa aje nak WS address kakak walhal dah forward macam-macam berkali-kali pada Azie.
    Dah tualah Azie.. kejap lagilah ye:)

    ReplyDelete
  8. Tq kzakie, harap doakan yea, mudah2an doa dari seorg sahabat kpd sahabatnya yg lain Allah dengar kan.

    ReplyDelete
  9. hehehe.. saya pun dulu tak kisah sangat cikgu pasal berblogging boleh dapat duit,sampai la satu tahap tu saya berani kan diri utk daftar ke churp2 dan 8share, alhamdulillah dapat la juga hasil tapi cukup2 makan saja la..

    ReplyDelete
  10. nk try godek blog Bro HH dan korek ilmu buat duit melalui blog jugak lah :-)

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign