Asam Garam Kehidupan: Terima kasih kzakie ku sayang:-)

Nuffnang

Pages

6 Feb 2015

Terima kasih kzakie ku sayang:-)

Serba-salah sebab hadiah untuk segmen yang saya buat hujung tahun 2014 aritu belum settle lagi. Masalah besarnya nak dapatkan setem. Susah. Kat Beranang ni dulu ada kedai buku jual setem, sekarang dah takde, nak beli kena pegi pejabat pos. Kami keluar keje seawal jam 5.45 pagi, mane ada pejabat pos bukak time tu, balik keje pejabat pos dah tutup. Minta tolong suami belikan, dia kata susah cari parking kat KL tu, nak kena pegi dengan kawan, kawan kena tunggu dalam kete, aduhai..

Pikir-punya pikir, nak minta tolong sape yek, ntah camane boleh terpikir nama kzakie, dengan muka tak malu walaupun ada rasa serba-salah, trylah wasap kzakie, kot-kotla dia mau menolong...

Petang semalam, dalam kul 5 petang, sampailah setem yang dok sebulan saya susah hati memikionye, kiriman dari seorang sahabat yang jauh, tapi amat dekat di hatiku, beserta sebiji tasbih moden yang comey sesangat.

Apalagi yang boleh saya ucapkan, moga Allah membalas  segala kebaikan kzakie, moga rahmat dan kasih-sayang Allah selalu bersamanya, moga semakin murah rezekinya, diberkati hidupnya dunia dan akhirat, aminnnnn..

Na-liena, tolong wasap atau sms semula alamat, yang aritu anak acik dah terdelete-012-2127148, 018-9010340.

15 comments:

  1. Lahawlawala... tak perlulah dicanang hal yg sikit ni Azi.
    Syukurlah setem dah sampai. Kakak pun minta tolong abang sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. Bukan canang kak, hanya penghargaan atas budi seorg sahabat, sbb kalau kakzkie tk tolong ntah bila saya bole beli sendiri.

    ReplyDelete
  3. Jauh datangnya setem.. Itulah untungnya punya ramai kawan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3x, tu yang sayang kalau tk online, rasa termiss sesuatu, cuma sekarang tk semudah masa keje 3 hari dulu

      Delete
  4. ni tasbih elektronik kan..etuza ada ..senang nak kira berapa zikir harian ..subahanallah ada yang baik hati memeberi kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah, dah jadi rebutn anak2 saya plak sbb comey sgt..hi hi

      Delete
    2. kalau kak Azie nak tasbih counter tu nanti JM tolong belikan..JM pun ada satu..guna sambil bawak kereta :-)

      Delete
  5. susahnya nak dapatkan setem ya kat sana acik..
    selalu beli broong ja setem,itupun abah/abg beli ..hehe
    fuh.. selamat saya terbaca entri ini..insyaaAllah akan hantar details ya acik..! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg susah sekarang, lebih lagi sekarang ni org lebih suka berhubung dengan emel, wasap, lebih mudah..

      Delete
  6. kak Azie x ckp ke JM..kalau x leh je JM tlg belikan setem tu..kalau nk lagi ckp je nanti JM boleh tlg poskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. oyeke, alahai, tak teringat plak kat Jm, tapi nanti lain kali bole jugakla, satu lagi nanti jm wasap akak ye, bagi alamat, in shaa Allah ada sesuatu utk jm juga.

      Delete
  7. Hehe .....jauh perjalanan stem tu...Tu belum sampai kepada penerima lagi tu.....musafir sungguh stem tu NA haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahkan , jauh setem tu mengembara, tapikan..jauh dia berjalan, makin banyaklah dia kumpul pahala utk tuannya kzakie yg baik hati tu.

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign