Asam Garam Kehidupan: Yang dilarang itulah yang dibuat.

Nuffnang

Pages

24 Mar 2015

Yang dilarang itulah yang dibuat.

Biasanya budak-budak, benda yang kita larang itulah yang dia akan buat, dilarang panjat pagar, dia panjat juga, dikata jangan conteng dinding, jangan main pisau, jangan main api..itulah yang seronok dia nak cuba. Tapi itu bebudak, yang akalnya ingin mencuba, dari mencuba dia belajar, dari belajar dia dapat pengalaman.

Tapi...kalau orang tua buat perangai cam bebudak..camna nak kata tu, haaa...tengok ni, ni pemandangan biasa yang boleh kita jumpa di mana-mana, ini kalau kengkawan nak tau kat area belakang rumah saya je pun.

3 comments:

  1. salam rindu NA, susah ni nak cakap. kena report kut..sori bateri down pulak

    ReplyDelete
  2. Fair...rindu juga, maaf to dpt bersiaran selalu.
    Kalau nk tau sekeliling kaw perumahan saya nk merata org buang sampah, diorg buang waktu malam, tengok siang ada tilam burukla, sofa buruk..takde sivik minded lansung.

    ReplyDelete
  3. Itu mesti bebudak yg keciknya dulu mcm yg awak cakap tu NA.......sebab tulah dah tua tak berubah hihi...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign