Asam Garam Kehidupan: Anak-anak berhati bersih.

Nuffnang

Pages

7 Apr 2015

Anak-anak berhati bersih.

Pernah dulu ada kawan mengsyorkan supaya saya mengajar kelas KAFA secara serius, maksudnya mohon dengan JAIS dan ikut kursus under JAIS, saya menolak, saya lebih suka mengajar budak tadika. Lebih santai, dan yang bestnya kalau bebudak ni nakal, saya acah dengan cerita-cerita balasan api neraka, diorang dah terdiam. Kalau dengan budak sekolah rendah/KAFA ni diorang dah cerdik, nak bercerita pun kena 'cerdik' kalau takat-takat biasa tu tak mau didengarnya. Betul. Saya dah ada pengalaman ngajar bebudak besar ni, dah cerdik, tak makan saman kalau takat cerita biasa je.

Budak tadika ni hatinya bersih. Kalau ajar sesuatu cepat je dapat. Pagi tadi ajar doa masuk rumah, ajar dengan berlagu lagilah cepat dapat..jom share, doa masuk rumah, jangan lupa baca supaya syaitan Dasim yang duduk atas muka pintu tu tak dapat masuk rumah kita...
بسم الله ولجنا و بسم الله خرجنا وعلى الله ربنا توكلنا.

Dengan nama Allah kami masuk, dengan ama Allah kami keluar dan kepada Allah Tuhan kami, kami bertawakkal.

Haa...senang je kan doanya.

2 comments:

  1. dari sini farah dapat teka akak memang sukakan kanak-kanak...

    ReplyDelete
  2. senang sgt..org tua susah sikit...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign