Asam Garam Kehidupan: Ibu rindu Umar Zikri dulu-dulu.

Nuffnang

Pages

21 Apr 2015

Ibu rindu Umar Zikri dulu-dulu.

Saya rindu Umar Zikri masa dia umur 3 ke 4 tahun dulu, waktu tu dia baru belajar meneroka alam, selalu tanya benda- benda lucu yang buatkan saya tergelak sakan, macam kuda tidur camane, ikan tidur tak, kucing beranak ke bertelur, kenapa upin-ipin tak besar-besar...ataupun dulu saya tanya dia bila dia besar nanti nak jadi apa, dia jawab nak jadi robot, masih buatkan saya tersenyum bila mengenangnya.

Bila masuk umurnya 5 tahun dia dah tak banyak bertanya soalan-soalan lucu, dah masuk umur 6 tahun ni lagilah, suka sangat melukis dan mewarna. Dah takde dah soalan 'cerdik-bodoh' dia tu..
Dah boleh jadi imam solat di tadika, walaupun kat rumah masih manja dan makan pun masih nak bersuap, katanya ibu suap makan sedap.

Cuma maghrib semalam dia tanya satu soalan.
" Ibu, sembahyang dhuha tu sembahyang sunat kan?"
"Haah, kenapa?"
" Yelah sembahyang sunat, tapi bb ( dia membahasaka dirinya ) belum bersunat lagi..."
Saya segera alihkan muka dan menahan gelak..
( catatan kenangan untuk anakandaku Umar Zikri, moga suatu hari nanti dikau dapat membaca catatan kasih ibumu ini..)
lawatan ke Rabbit Fun Land, Semenyih..diberi peluang
memerah susu lembu.

4 comments:

  1. Sejuk perut ibu mengandung..
    semoga mnjadi anak yg soleh

    ReplyDelete
  2. hahahaha....comel nya zikri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai peminat dia kat tadika tau, ha ha

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign