Asam Garam Kehidupan: Ramadhan empat.

Nuffnang

Pages

22 Jun 2015

Ramadhan empat.

Ingat kakak malu nak bawak 'sia' ni, yelah..kotlah macam kampung sangat, ishhh...tak sangka melompat xcited dia nampak sia. Ni arwah ma punya. Saya ada yang ni dan satu lagi yang besar sikit tu, agaknya umur dia pun dah 30 tahun, tapi masih cantik, tak berkarat pun.

So dapatlah kakak bawak bekal balik kolej, nak ajak kawan-kawan sekali berbuka rasa air tangan mak dia...

Tapi sampai Gambang pun dah kul 7 petang, naik prebet sapu, berbuka puasa dalam prebet sapulah jawabnya. Adalah juga baki untuk share dengan kawan dan bersahur subuh tadi...

RahmatMu yang kupinta.
Aku sembahkan amal ibadahku
Walau ku tau ia tak sempurna
Banyak cacat celanya
Dengan rahmatMu kuharap Engkau menerimanya..
Dan dosaku terlalu menggunung
Dengan rahmatMu kumohon
Engkau mengampuniku...
RahmatMu amat penting
Amat berharga..
Kalau dengan rahmatMu Engkau beri kepada sesiapa pun jua..
Amal ibadah Engkau terima...
Dosa-dosa Engkau ampunkan..
Maka rahmatMu kupinta selalu..
Ia amat mahal bagiku..
Berilah rahmatMu kepadaku..
Agar..
Selamat dunia Akhiratku...

Dari hambaMu yang selalu menzalimi diri sendiri...

4 comments:

  1. Moga pahala kita di bulan Ramadhan diberkatiNya :)

    ReplyDelete
  2. akak... kena beli tupperware ...

    jom jom jom... order ngan saya.
    tupperware pun ada "sia"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha...cukupla tu, nnt kena hisab, ni mak pya, pakai tk kena hisab..

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign