Asam Garam Kehidupan: Ramadhan sebelas.

Nuffnang

Pages

29 Jun 2015

Ramadhan sebelas.

Ahad...tak larat saya nak ikut sahur. Habis siapkan sahur diorang saya pengsan semula di sofa. Sedar-sedar lepas subuh saya tengok semuanya ikut pengsan bergelimpangan di lantai...

Tengahari pakat gotong-royong mengemas, mengvakum, cuci kipas.Kepenatan dan dahaga...eh! Korang puasa..mana boleh minum...

Petang. Ibu masak berbuka. Sorang sedang menggosok baju sekolah. Sorang lagi sedang buat homework. Si bongsu dengan mainannya. Abah turun..." Jom, bazar ramadhan" semua melompat. Ibu je takleh nak kate apa, tengah bersilat, berpeluh sakan kat dapur, tak dapat ikut..hu hu...bila ke depan..tu dia, buku, baju yang tengah digosok semua tinggal camtu je..sabo jelah..

4 comments:

  1. Tu biasa.. kalau hubby dah ajak anak2, apa yang ada terus ditinggalkan.. takut kalau lambat nanti kena tinggal.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. Tula....bersepah satu ruang tamu, , ibu juga kena tinggal...

    ReplyDelete
  3. budak-budak memang pantang kalau diajak ke bazar Ramadan

    ReplyDelete
  4. Usah kata budak2 sal, mak budak pun kalo ada peluang nk juga ngekor, tkde peluang je...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign