Asam Garam Kehidupan: Ramadhan dua puluh lima.

Nuffnang

Pages

13 Jul 2015

Ramadhan dua puluh lima.

Baca entri IM pasal kuih raya, tergerak hati plak nak bercerita juga versi saya.keh..keh..
Saya tahun ni memang tak buat kuih raya. Awalnya cadang nak buat cuti rabu, khamis ni, tapi bila semut dah melata ( entri ramadhan dua puluh empat ) saya rasa lebih selamat tak buat, kang tak pasal-pasal saya uli kuih raya dengan semut-semut sekali, haaaa....baru jadi biskut sarang semut betul.

Rupanya larling saya ada dapat hamper raya dari suplier baja di Jabatan Pertanian tu, katanya adalah dalam lima hamper, semuanya atas nama dia. Tapi semua diagih-agihkan kat staf bawah dia, dia cuma ambil kurma dan kacang cerdik tu, saya...." Laaaaaaaaa...( panjang laa saya ) kenapa abang tak amik sebekas dua, takkan camtu jadi syubahat kot ( pandai je saya jatuhkan hukum, hi hi ). Pastu saya siap pesan kalo ada lagi hamper sila bawak balik satu dua bekas, boleh tak?

Jadi saya pun cari biskut raya Ikhwan, saya nak promosi ni, murah je, halalan toiyiban, guna pure butter lagi, dahla murah, saya jamin pasti sedapp, haaa..diorang buat biskut raya ni pasal haritu heboh  biskut raya yang masuk berkontena- kontena dari China tu. So kalu kengkawan nak order, boleh lagi, mana tau last-last minit ni dapat lagi murah. Ada nombor tepon kat bawah tu untuk dihubungi yea. Saya pun dah beli, betul..tak mahal, antara rm23 ke rm25 je..murah lagilah tu kan, sebab guna pure butter. Saya rasa biskut raya Ikhwan je yang masih kekalkan harga tu, kalu dari tempat lain dah cecah rm28, rm30 kan, lebih pada harga tu pun ada.
So...apa lagi...cepat pegi beli ( sila baca macam iklan terlajak laris yea, hi hi )

2 comments:

  1. Cepat pegi beli...( sila buat suara toke terlajak laris, hi hi)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign