Asam Garam Kehidupan: Teruja tengok monyet di Teluk Cempedak.

Nuffnang

Pages

2 Nov 2015

Teruja tengok monyet di Teluk Cempedak.

Hantar kakak balik kolej semalam. Hari tu kakak duk tingkat 5, sakit lutut, termengah-mengah ibu nak sampai tingkat 5 tu. Masuk semester baru ni kakak dapat tingkat 2. Alhamdulillah, macam kilat ibu naik.

Selesai beli barang-barang kakak yang belum cukup, sempatlah kami ke Pantai Teluk Cempedak. Nilah first time sampai sana. Kesian tak? Apa yang dapat saya gambarkan...Subhanallah..cantik dan bersih. Tapi yang buat kami teruja sesangat tu, dapat tengok monyet. Monyet dah tak takut orang, orang plak takut kat monyet. Kita jerkah dia, dia jerkah kita balik, siap nyeringai tunjuk gigi, ada taring tajam yang buat seram tu.
Ada jejantas panjang kat tepi pantai tu,  monyet-monyet tu duk bersidai kat situ. Pantang orang bawak makanan, habis dirampasnya. Jadi nak selamat jangan jerkah, dan jangan bawak makanan.
Nak makan ada banyak kedai makanan, ada juga kedai yang jual cenderahati.

Bertolak balik dari Kuantan lepas maghrib. Hujan lebat, dah musim tengkujuh. Tapi Alhamdulillah takla berpanjangan. Sampai rumah kul 12.30 malam, Masya Allah...penat.

4 comments:

  1. kat tempat saya,tepi jalan banyak kera..bergayut .. huhu..kadang2 menyeberang pergi taman saya,risau kitaorang.
    Hati2 dengan haiwan,sbb diaorang agresif kadang2 tu..

    "Macam kilat ibu naik." <- win..! hahaha

    ReplyDelete
  2. Belakang rumah acik ni pun byk kera, kera ke monyet ar? Kami tanam jambu, nangka tapi tk penah dpt makan, garang pulak tu.
    Ha ha...tula ceritanya sbb lutut dh mula sakit2 ni, hu hu

    ReplyDelete
  3. Selfie dgn monyet nampak hihi...
    Oh....mmg sesak napas kalau mak yg panjat tangga tu. Harus kurus betis mak hihi...
    Hari tu masa htr SA pun ada monyet kat hostel dia. 2 ekor....Terus laju laju masuk dlm keta! Takut mak...

    ReplyDelete
  4. ko tak payah kurus dah mak, dah cantikss gitew,
    tu sesaje memberanikan diri je, menjerit gak kena jerkah dgn monyet tu.
    harus ko lari mak, kalau tak harus monyet tu naik atas dukung mak, hi hi

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign