Asam Garam Kehidupan: Lama dah tak makan.

Nuffnang

Pages

5 Dec 2015

Lama dah tak makan.

Sedap betul. Manis. Bukan lama tak makan, bohongla tu,  tapi dah lama tak jumpa yang sedap dan manis macam yang ni. Selalu beli asyik terkena yang kelat atau busuk je. Tadi singgah pasar pagi, rm10 sekilo, beli setengah kilo. Ha'ah beli sikit je, sebab anak-anak tak berapa suka. Entahla bebudak ni, buah ape entah yang diorang suka, beli nanas tak makan, beli pisang tak makan, beli delima tak makan,  pendek kate semua jenis buah pun tak suka. Saya beli, saya habiskan.

Jemput makan, sambil dok buat hiasan untuk gantung-gantung di tadika.

8 comments:

  1. Assalamualaikum..
    Ciku...sedap makan sejuk2....apa kata Puan buat jus...kot kot budak suka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..
      Buat jus pun dah, campur2 buah jadi cam smoothi tu, pun takmo diorg tu

      Delete
  2. yalah, selalu jumpa yang kelat

    ReplyDelete
  3. Ingatkn puasa spnjang thun tdi.
    Betullh pyh nk jumpa yg ok,ciku ni....masak tk ratalh..kelatlh..tpi bila cntik semua...mnis yg amat

    ReplyDelete
  4. Aduhai puasa apala spjg thn, isnin kamis pun selalu kantoi, hi hi..
    Tulah dia, tapi nak cari yg mcm tu tgkla plak harganya sekilo, tapi tak mampu nk tanam sendiri, beli jelh.

    ReplyDelete
  5. Ciku ek.....mak pun dah lama tak makan ciku, adalah bertahun tahun jugak weyh.
    Mak mmg jarang beli buah NA kat rumah ni. Mmg kurang vitamin C lah mak anak beranak kat rumah ni hihi....

    ReplyDelete
  6. Ciku ek.....mak pun dah lama tak makan ciku, adalah bertahun tahun jugak weyh.
    Mak mmg jarang beli buah NA kat rumah ni. Mmg kurang vitamin C lah mak anak beranak kat rumah ni hihi....

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign