Asam Garam Kehidupan: Jangan buang masa.

Nuffnang

Pages

21 Jan 2016

Jangan buang masa.

Contohi diorang ni, kena paksa rela..ha ha..sebab ticernya nak bagi cepat pandai baca. Sambil tunggu masa mandi pun kena membaca..

Takpe, bersusah-susah dahulu..menuntut ilmu kan tak pernah berhenti. Semoga anak- anak ini menjadi anak yang soleh semuanya, aminnn...

16 comments:

  1. Bagusnya praktik begini kan..manfaat pada masa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya kena ajar diorg supaya tk buang masa, kalo ikut dorg mmg nk main je Fair

      Delete
  2. Kalau dah sayang anggap macam anak sendiri inilah hasilnya.
    Tapi... berapa ramai ticer yg sanggup buat macam ini agaknya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kzakie, saya akn rasa puas sgt bila dorg bole membaca, bole solat, lagipun kita pegang amanah ibubapa, harapan ibubapa tggi nk ank2 jadi pandai

      Delete
  3. sebab itu saya tak layak jadi ticer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole je, cucu kan ada, hi hi

      Delete
    2. jadi ticer kepada cucu? haha... lagi la tak boleh. nanti cucu pulak ajar ticer...

      Delete
    3. Betoi gak no, kang tak pasai2 menangis plak tok ayah, hi hi

      Delete
  4. Belajar duk kat lantai ke.....kerusi meja tak ada ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni di luar masa kelas knor, dlm kelas mmg ada kusi meja, ni smtara masa terluang sbl masa mandi

      Delete
    2. Ni di luar masa kelas knor, dlm kelas mmg ada kusi meja, ni smtara masa terluang sbl masa mandi

      Delete
  5. Knor tau ajar budak umur 3 thun dh boleh bca...pgalaman anak2..3 thun semua boleh bca....knk2 suka warna merah..belikan flash kad...dh pndai belikan buku suku kata...last beli buku peter n jane...ada jual satu set...dr yg sng hingga susah...in shaa Allah

    ReplyDelete
  6. salam singgah malam Nor
    mesti ticer nya rasa happy tengok murid gini 100% masuk apa yg di ajar

    ReplyDelete
  7. Memang elok sangatlah ko paksa mak, bebudak ni kalau tak dipaksa mmg jarang yg rajin hihi....

    ReplyDelete
  8. Memang elok sangatlah ko paksa mak, bebudak ni kalau tak dipaksa mmg jarang yg rajin hihi....

    ReplyDelete
  9. paksarela pun xmengapa demi kebaikan anak2 didik kan nor..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign