Asam Garam Kehidupan: Khas untuk adik azhmoha;)

Nuffnang

Pages

29 Feb 2016

Khas untuk adik azhmoha;)

Ala cian adik akak si arz ni kempunan tak dapat pegi ke flower show kat Setia Ecohill. Setia Ecohill tu sebuah pemaju perumahan yang ermmm..faham-faham jelah, kalaulah ada bumiputera yang mampu menjadi seperti mereka. Tapi memang rumahnya caaaaantik sangat, secantik harganya yang makan setengah juta tu, nak pujuk hati cakaplah kat hati, ...ermmmm, buat apa beli rumah besar-besar, cantik-cantik, nanti dah tua, anak-anak dah besar, tinggal berdua juga, kalo mati pun tinggal juga, kat akhirat kena hisab plak....tu kata hati orang yang tak mampula, kalau mampu mungkin rembat gak barang sebuah, mwehehe...

Sempat bawak anak- anak pegi semalam. Manusia, perghh...ramai jiddan, macam pesta apa dah. Yang buat den sakit mata, sakit aty tu sempat lagi satu couple melayu ni melentok-lentok manja kat satu satu sudut taman tu, ndak je rasanya snap gambar pastu masukkan kat sini. Taknak malu kat Allah, malulah kat mata-mata yang memandang tu, errr ..betul ke?

Tu keindahan yang mampu dijamu mata kat dunia, keindahan syurga? Masya Allah, tak terjangkau dek fikiran dan perasaan, tak mampu dibayangkan....

13 comments:

  1. rumah yg xmampu milik tapi mampu tengok jer yg xmampu bagi kita...yg mampu ok jer mewah di dunia n akhirat...

    ReplyDelete
  2. Yaa, mampu tengok je..takpelah syukur Alhamdulillah, ada gak rumah buat berteduh dari hujan dan panas. Kata tuan guru saya bila hati berisi iman, rumah sempit terasa lapang.

    ReplyDelete
  3. Kakak tetap suka tengok anak-anak didik Azi:)

    ReplyDelete
  4. Kalau kita mampu kita pun nak beli rumah besar-besar Azi
    Bila mati dpt wakafkan satu pun jadilah:)

    ReplyDelete
  5. Wow, tinggi tu cita2 nak wakaf tu kzakie

    ReplyDelete
  6. Cantik pulak gambo ko ngan budak budak tu mak..ala ala kat kota Parih gitu....jadiklah haha...

    Mak kalau aku pun gitulah jugak nak mujuk hati, cukuplah dgn rumah yg ada ni. Sok sok anak dah kawen pandai pandailah cari rumah sendiri

    ReplyDelete
  7. Cantik pulak gambo ko ngan budak budak tu mak..ala ala kat kota Parih gitu....jadiklah haha...

    Mak kalau aku pun gitulah jugak nak mujuk hati, cukuplah dgn rumah yg ada ni. Sok sok anak dah kawen pandai pandailah cari rumah sendiri

    ReplyDelete
  8. Jadilah nk merasa dok kt efel towe gituh, ko dh dtg sini blum, last ahad depan.

    Tulahkan, takkan asyik kita juga nk kena bersedia semuanya, sok dorg adalah rezeki memasing yg Allah dah tentukan.

    ReplyDelete
  9. Cantik semua pic NA, suka cuaca sekarang panas tapi terang..bersyukur jakan bukan kuasa kita bole bagi sejuk pun hehe..duk cakap banyak ja bole.. kalau ada umah tanah besar nak la ada kuda ka hehe.

    ReplyDelete
  10. tersenyum tengok entri ni...hahaha

    terima kasih kak.....

    tapi ada sikit kesilapan pada nama hihi arzmoha...

    maaf la nama susah nak eja

    ReplyDelete
  11. Alaa, tula kadang bila nk taip nama tu trpikir2 blk, nama tu jarak ke dekat, takla susah, cuma termalas sikit, he he

    ReplyDelete
  12. Alaa, tula kadang bila nk taip nama tu trpikir2 blk, nama tu jarak ke dekat, takla susah, cuma termalas sikit, he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha sori ya kak.... Nama ni ja sempat pikir masa buat Blog.

      Terima kasih sekali lagi sudi buat entri semata-mata nak tunjuk gambar Kat saya.

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign