Asam Garam Kehidupan: Versi menayang lauk mak pak marhaen lagi.

Nuffnang

Pages

14 Feb 2016

Versi menayang lauk mak pak marhaen lagi.

Wah, hari ni dalam sejarah ni. Pukul 10.20 pagi dah solosai masak. Hari ni den masak lauk nogori sembilan. Jadi kono cakap nogori, he he.

Den masak  lemak ikan tonggiri campo perio, ikan goreng, sepat ronggeng goreng belado. Ha ha, larling..pas tak den cakap nogori?

Hari ni abang bosa nak balik asrama. Abah nak makan dulu sebelum poi, abang bosa tu pun kan main suko laie masak lomak kuning camtu, berirup-irup kuah eh. Tapi yang bona eh den tak lopeh bona laie masak nogori ni, ontah apo yang kurang eh, hu hu.

Alhamdulillah, kehidupan hari ni moga masih diberkati Allah, sentiasa dalam rahmat, kasih sayang dan pengampunan Allah walau hanya sedikit kebaikan yang dapat kita lakukan. Yang penting ikhlas dan istiqomah, kerana ikhlas dan istiqomah itu amat berat..

11 comments:

  1. sedapnya mesti dh pakar dgn msk cara nismilan ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa mcm dah pakar, tapi bila mak mentua rasa, ada je laie yg tak kono eh, ha ha..kak PI masak ape hari ni?

      Delete
  2. wow sodap nya... akak plak masak ikan patin sungai khas diterbangkan dengan alza dari temerloh, rumah mil.. masak singgang tempoyak,.. tu pun sempat bertengkar dengan husb coz akak nak lemak tempoyak dia nak singgang.. haruu 2 org taste berbeza!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, sempat bertengkar yea, tapi ikan patin sedap masak tempoyak rasanya, satu Pahang dah fofular patin masak tempoyak. Senang masak dua2 sekali, makanlah puas2, he he

      Delete
  3. Lauk Pauk Mak Pak Marhaen hari ini sedap weyhhhhhhhhhhhhhhh, terliur kita..

    Psstttt: Akak x sempat lg nak bersambal bagai, mood tarak mari, hu3.. (Insya Allah janji pasti ditepati w/pun x tau bila?)

    ReplyDelete
  4. Sedap la kalo tgh laparr, he he. Kalo tgh kenyang mkn apa pun tak lalu dah,
    Pssst..takpe, jgn susah2 UA, kita tau UA sibuk dgn keje bagai, in shaa Allah satu hari dpt merasa jumpa beli kat mana2.

    ReplyDelete
  5. Banyak banyak lauk ko tu mak, aku suka yg srpat ronggeng tu weyh....mmg gu bonarlah kalau dgn lemak cili api tu...
    Pergh....medti ko bertambah kan mak

    ReplyDelete
  6. Mak, ko kemana hilang lama beno, aku ari2 intai rmh ko, sonyap yo. Ko poi mano bona ee?

    Aku diet la mak, mana boleh tambah, aku suka peria tu, sebiji peria tu aku boleh makan sorang, he he.

    ReplyDelete
  7. Banyak banyak lauk ko tu mak, aku suka yg srpat ronggeng tu weyh....mmg gu bonarlah kalau dgn lemak cili api tu...
    Pergh....medti ko bertambah kan mak

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign