Asam Garam Kehidupan: Hari ni 3 dalam 1.

Nuffnang

Pages

23 Mar 2016

Hari ni 3 dalam 1.

بسم الله الرمن الرحىم.

Setiap malam kena fikir dulu bekal apa nak sediakan pagi esok. Bekal untuk mylarling and anak-anak. Memang dari dolu-dolu bangun awal pagi time orang masih nyenyak awak dah tung-tang,tung-tang kat dapur. Alhamdulillah banyak gak boleh save belanja.

So semalam lepas dah puas memikir tolak campur masa semua, hari ni senang kerja ibu, buat bekal 3 dalam 1, itulah sarapan, itulah bekal, itulah makan tengahari kat tadika kang. Nasi kuning orang Terengganu kata. Sarapan pagi lauknya telur dadar. Bekal kat sekolah lauknya ayam goreng, kang makan tengahari lauknya ikan tumis.

Alhamdulillah, kita yakin makanan yang kita sediakan bersih dan halal. Kerana hati yang bersih ditempa dari makanan yang bersih dan halal. In shaa Allah.

بارك الله فىه.

9 comments:

  1. Syukur alhamdulillah cukup rezeki sempurna utk nor n famili juga yg lain2. sedap sgt tu.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, syukur, walaupun tak mewah, tapi in shaa Allah sentiasa cukup.
    Trmkasih kak PI

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, syukur, walaupun tak mewah, tapi in shaa Allah sentiasa cukup.
    Trmkasih kak PI

    ReplyDelete
  4. Ada khasiatnya NA, Alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. Belasah ajelah mak....janji anak beranak suka hihi....
    Ko pun senang tak payah nak mikir banyak, kang naik darah pulak hihi....
    Nasi kuning tu ko buh apa mak ? Pewarna ke kunyit? Masak mcm nasi minyak ek?

    ReplyDelete
  6. Belasah ajelah mak....janji anak beranak suka hihi....
    Ko pun senang tak payah nak mikir banyak, kang naik darah pulak hihi....
    Nasi kuning tu ko buh apa mak ? Pewarna ke kunyit? Masak mcm nasi minyak ek?

    ReplyDelete
  7. paling penting, anak2 suka

    ReplyDelete
  8. terbaik.
    jimat kan. instead of beli.
    aida ni bakal ajer x cukup masa.
    hu hu hu....

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign