Asam Garam Kehidupan: Haa kau, tertonggeng..

Nuffnang

Pages

20 Apr 2016

Haa kau, tertonggeng..

Tido malam sejak cuaca panas ni, takmo dia pakai baju. Dok risau takut paru-paru masuk angin, dahla ada asma. Kalau pakai baju habis naik merah-merah badannya. Tapi tulah, memang panas, den pun tak mampu pakai baju, aipp..tolong jangan imagine bukan-bukan ek. Cubit kang..ha.

Tengoklah tu, sampai tertonggeng ke bawah, punya menggelisah kepanasan, nak pasang acon tak mampu bil melambung kang..tulah kena spare tilam kat bawah, kalau tak harus dia melolong tetengah malam.

~luluh hati dengar si anak ni meminta-minta air awal subuh tadi, terfikir bagaimanalah mampu tegarkan hati bila si anak merengek-rengek minta air, merengek-rengek kelaparan sedangkan zaman itu ummat islam cuma mampu bertahan dengan zikir, tahlil dan tahmid sahaja, sedangkan yang memperakui ketuhanannya, hidup serba cukup dan mewah...Tuhan..kumohon perlindunganMu dari fitnah dajjal~

14 comments:

  1. Sampai jatuh tilam tu...

    ReplyDelete
  2. Jatuh atas tilam peyelamat, keselesaan tak terjejas ye, hehe.. nak komen comel sangat si hero ni tetap lena tak kira posisi kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg lenala sgt dia, dh hala ke subuh tkla berbahang lagi. Nk bgn pkl 6.30 tu pun susah kemain:')

      Delete
  3. Betul.. sangat berbahang.. kesian dekat anak2..

    ReplyDelete
  4. Amboi mak, memalam ko cekci nampaknya haha....

    Betullah mak,sekarang ni mmg panas menggelupur. Berpeluh mcm org mandi weyh...

    Kalau ada ekon bil mmg confirm mahei...
    Sejak si abg ada ni bil letrik aku melambung mak... Tp nak buat mcm mana!! Bapaknya pun sama naik. Pasang ekon sampai pagi. Lantaklah bukan mak yg bayo hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aippp..ni kena cubit kang, biasa dia, tkde acon kenalah cekci skit..

      Tkpelah tkde acon, kt padang mahsyar lagi panas hu hu..

      Laki ko kaya mak, dia keje beso, laki aku keje beso sikit je, lagi nk tanggung ank belajo 5 org, ko 3 je, sian laki aku, tkpelah..tk guna acon pun

      Delete
  5. lorrrr betul sungguh dia tidur nie haaa. masih lena lagi tu.. cuaca sekarang sangat panas dan bahang kak. kalau di rumah pun panas juga. nak pasang econ boleh, cuma tak sanggup nak bayar bil elektrik tiap bulan. kalau boleh nak minumankan perbelanjaan rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah siqah, awak yg blm ada ank pun nk minimunkan pblanjaan rmh ye, elok sesangat tu, stat saving skrg, sok ada ank lagi byk belanjanya.

      Delete
    2. Tulah siqah, awak yg blm ada ank pun nk minimunkan pblanjaan rmh ye, elok sesangat tu, stat saving skrg, sok ada ank lagi byk belanjanya.

      Delete
  6. alahai sampai jatuh tu..

    Ya Allah takutnya kak bila fikir fitnah dajjal tu, emak mana yg mampu melihat anaknya kehausan dan kelaparankan.

    ReplyDelete
  7. Tulah mama yan, sedangkan ank minta air subuh2 hari tu pun rasa pilu hati, camanelah nk tabahkan hati kalo dia minta merengek2, ya Allah...lindungilah kami dr fitnah dajjal

    ReplyDelete
  8. Yalah NA, skrg ni bahangnya terasa sgt..

    bila hari minggu cenggini, dok berkurung jer dlm bilik, xmo kuar2 daa..

    xyah nak fikir pasal bil, bikin hati stress..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign