Asam Garam Kehidupan: Alahai ciannya anak-anak den.

Nuffnang

Pages

19 May 2016

Alahai ciannya anak-anak den.

Semalam beli tolo, entah takdo jeki nak tunjuk skill kat cikgu sekolah, pelepup!! Jatuh sebab plastiknya koyak, sib baik duk dalam bokeh plastik tu, selamat gak tiga bijik, tapi tak cukup kuota eh, nak guna ompek biji, ado tigo, pesan kat tok laki, ermmm..dia pun dah kilauan gak kekdahnya, dua hari pesan, dua hari gak alasan eh, lupo..sudahnya tak menjadila apam susu den, huahhuah..
Cian anak-anak den, camano pun omak eh ni kono gak penuhi hajat diorang nak bagi hadiah hari guru kat cikgu dorang.

Korek punyo korek, pikir punyo pikir, haa..dapek gak idea, recycle hadiah..kan den ni cikgu tadika, banyak gak dapek hadiah. Tapi malang eh, pembalut hadiah pulak ilek, ada simpan kertas warna, tapi raso eh dah selamat masuk tong sampah oleh abah. 

So, pikir lagi, kek mano nak cari pembalut hadiah plak. Cer teka, mano den korek koteh pembalut hadiah..mesti korang tak terpikir punyalah.

Jadi esok dapeklah anak-anak den bagi hadiah kek cikgu dorang. Tengokla ha, hasil keras tangan den and anak den Nadhrah Hannani.
Ni hadiah anak murid tadika, den recycle bagi cikgu
sekolah Nadhrah dan Umar Zikri, nak pegi
beli hadiah lain manakan sempat lagi dah,
plus mylaling tu takdo lah dio nak kuar
memalam nak beli hadiah.
Haa, cer teka, mano den korek
kertas pembalut hadiah ni?
Ni pun recycle gak, tapi punyalah
bekerja keras mencarinya.
Tapi Alhamdulillah sampai gak
hajat anak-anak den nak bagi
hadiah kat cikgu dorang.

27 comments:

  1. Alhamdulllah...mesti anak anak suko :) eh tercakap nogori pulak..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suko tk suko, kono terimo, tu je yg sompek, kekdah omak eh sibok bebons, heh heh.
      Tq PC

      Delete
    2. Suko tk suko, kono terimo, tu je yg sompek, kekdah omak eh sibok bebons, heh heh.
      Tq PC

      Delete
  2. Guna kertas hadiah yg murid2 tadika tu bagi kat zimah kan
    Atau guna kertas warna utk balut hadiah?
    Or guna dua2 sekali terbalikan kertas hadiah dan letakkan kertas warna kat atas tu heee idea merapu je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tekaan knoor semua salah, yey..tak dapat hadiah.
      Tq knoor;)

      Delete
    2. Tekaan knoor semua salah, yey..tak dapat hadiah.
      Tq knoor;)

      Delete
  3. mana k.imah korek pembalut hadiah tu, tak dapek den nak pikir ni ha..tapi alhamdulillah tercapai juga hajat anak2 nak bagi hadiah kat cikgu tu kan, recycle pun takpe kak yang penting tanda ingatan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama yan nak tau ke, nntilsh next entri, ha ha..kekdah cam fofular jerk. Jadilah, utk gembirakan anak2, dorg gembira kita pun gembira;)

      Delete
    2. Mama yan nak tau ke, nntilsh next entri, ha ha..kekdah cam fofular jerk. Jadilah, utk gembirakan anak2, dorg gembira kita pun gembira;)

      Delete
  4. Niat nak memberi tu direalisasikan ibu yg gigih memang boleh menjadi.
    Apa lagi ibu memang banyak dpt sebelum-sebelumnya. Bagi ajelah.
    Tengoklah hasilnya cantik pun:)

    ps: semoga hari ini memberi jawapan/keputusan yg indah utk kakak mendengarnya. Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg gigihla sesangat, pikir dan pikir dan pikir dgn nadhrah pun pikir juga, Alhamdulillah, kiranya Allsh bg idea mcm tu.

      Saya pun harsp mcm tu, tapi..walau apapun saya terima aje, in shaa Allah.

      Delete
    2. Mmg gigihla sesangat, pikir dan pikir dan pikir dgn nadhrah pun pikir juga, Alhamdulillah, kiranya Allsh bg idea mcm tu.

      Saya pun harsp mcm tu, tapi..walau apapun saya terima aje, in shaa Allah.

      Delete
  5. Anak aku pun sebok nak bagi cikgu dia mak.... Dah beli siap siap kat Seri Iskandar hari tu. Shawl untuk 2 orang .....masih dlm plastik merah tu ha.... Hari Gurunya 27hb...

    Ok sangat dah tu mak. Maklumlah maknya cikgu Tadika kan, haruslah kretip

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii, bestla tu hadiah tudung lagi.
      Tulah bkn tknak sedia awal2, tapi cadang nk buat apam susu je, tapi tulah nasibnya telur plak pecah, tu yg kelam kabut meraba memikio hadiah tu.

      Delete
    2. Oii, bestla tu hadiah tudung lagi.
      Tulah bkn tknak sedia awal2, tapi cadang nk buat apam susu je, tapi tulah nasibnya telur plak pecah, tu yg kelam kabut meraba memikio hadiah tu.

      Delete
  6. kreatif terr. saya nak buat camni (hias dan bungkus bagai) tp anak saya takmo. Sudahnya bagi hadiah tu je semata2. takde tulis ucapan apa pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak. berkenaan risiko cyst daripada kolagen. sebenarnya cyst berlaku disebabkan oleh:

      1. Hormon Estrogen yang berlebihan. fibroid atau cyst adalah ketumbuhan sel yang bergantung pada estrogen. Jika hormon estrogen dan progesteron dalam badan anda tidak seimbang, anda pasti berisiko untuk mendapat penyakit ini.

      2. Lambakan xenoestrogen dalam badan.
      Xenoestrogen adalah 'estrogen sintetik' yang terdapat dalam persekitaran (makanan, air, kimia dari industri pertanian dan penternakan). xenoestrogen ini contohnya dari phthalates (bahan dlm plastic atau getah), racun serangga (pesticides), tobacco by products

      3. Obesiti. Lemak berlebihan dalam badan akan mengaktifkan satu sistem yang kita panggil 'Endocanabinoid system'. Sistem ini akan mengganggu fungsi-fungsi hormon yang lain dan juga boleh menyebabkan silent inflammation atau radang yang tinggi dalam badan. Selain cyst, orang gemuk juga berisiko mendapat kanser.

      4. Genetik. Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyakit yang sama, anda juga boleh mempunyai risiko yang sama.

      Rasanya pasal kolagen penyebab cysts tu tak betul. dan kolagen shaklee pula adalah selamat tanpa bahan berbahaya. kolagen pula macam2 di pasaran. jadi kena pastikan kandungannya selamat sebelum diambi.

      harap menjawab pertanyaan cikgu.

      Delete
    2. Ok, jelas, trmkasih;)

      Delete
  7. Kertas warna ek, nice bahagian gunting bergerigi tu hehe.. alhamdulillah ada idea srmua dalam singkat ja, cantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa, tu gigih saya menggunting tu nk bagi nmpk klas sikit pembalut hadish tu;)

      Delete
    2. Haa, tu gigih saya menggunting tu nk bagi nmpk klas sikit pembalut hadish tu;)

      Delete
  8. oh ni la ekk pembalut hadiah recycle nyer.
    ok la...
    dari membazir kan.

    ReplyDelete
  9. dari maan datagnnya kertas pembalut....

    dengan telo tu nak buat apa kak?

    ReplyDelete
  10. Telo tu nak buat apam susu, nk bagi cikgu, sekali jatuh, pecah sudah.

    ReplyDelete
  11. Telo tu nak buat apam susu, nk bagi cikgu, sekali jatuh, pecah sudah.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign