Asam Garam Kehidupan: Bila anak-anak berkumpul dan ibu belum dapat gaji..

Nuffnang

Pages

1 Jun 2016

Bila anak-anak berkumpul dan ibu belum dapat gaji..

Biasa kalo beli kerepek ke, biskut ke..kadang sampai ke minggu satu lagi pun masih banyak bersisa. Minggu ni, dah semuanya berkumpul kecuali abang besar baru sampai semalam sebab kat sekolah dia ada kelas tambahan, semua stok kudap-kudapan tu semalam hari selasa ek? Haa, semalam la..semua dah habis. Sekotak corn flake tu sekali hadap je, tengok-tengok dah habis.

Abang besar mengelisai peti sejuk, tupperware yang dok isi kudap-kudap tu, tengok semua dah kosong, dia tanya...minggu ni ibu tak pergi shopping ke,..mana plak ibu tak pegi, biasalah dah semuanya ada kat umah, semuanya tak berenti mengunyah. Terdiam dia.

Ibu pun gaji belum masuk, kalo tak ibu nambah-nambah duit belanja yang abah bagi tu boleh beli lebih sikit. Cian gak kat abah tu, jap lagi nak beli baju raya korang plak, nipis poket abah bulan ni

Sabar ye anak-anak, in shaa Allah hari ni gaji ibu masuk, bolehla ibu beli apa patut. Untuk besday kakak 29 Mei baru nih pun ibu belum sempat masak apa-apa lagi. Kakak request nak makan mee hoon sup special ibu. Hari ahad ni in shaa Allah ibu masakkan ye kakak. Harap bersabar ye.
Sarapan pagi ibu hari ini.
Alhamdulillah, masih boleh
isi perut dengan aman dan
tenteram😉

21 comments:

  1. Rasa kakak rumah masing-masing sekarang siang-malam dapur akan ada aje yg duduk di meja makan. Tak pun ada balang kudapan di depan tv/komputer. Kalau yg ada anak dara siap kelentang-kelentung lagi masak kat dapur ikut kehendak tekak masing-masing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balang kudapan dpn tv kak oii, 5 org sekali hadap tk smp stgh jam dh selesai, ank dara pun tk pandai masak lagi😂

      Delete
    2. Balang kudapan dpn tv kak oii, 5 org sekali hadap tk smp stgh jam dh selesai, ank dara pun tk pandai masak lagi😂

      Delete
  2. Assalamualaikum.

    Biaselah..budak2.saya pun bila dh gaji,penuhkan stok barang dapur.kudap-kudapan utk anak pun kene sediakan.kang sambil tgk tv ada je yg nak dikunyah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam encik suami..rasa mcm kenal je😃
      Macam tulah kan, memasing tggu gaji utk tambah stok mknan lbh2 lagi nk menjelang ramadhan ni.

      Delete
    2. Wsalam encik suami..rasa mcm kenal je😃
      Macam tulah kan, memasing tggu gaji utk tambah stok mknan lbh2 lagi nk menjelang ramadhan ni.

      Delete
  3. SERONOKNYA BILA FULL HOUSE DGN ANAK2 YG PULANG..TENTU XMENANG TGN NOR NK LAYAN KEHENDAK MRK...TAPI SUKA N BHGIA..KAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kak, penuh rumah dgn lima ank, tp time keje tkdelah sempat nk sedia juadah bagai, blk msk nasi ngn lauk utk mkn mlm je.
      Tunggu sabtu ahad ni, nk masak2 spesel, kesian ank2 nk mkn.
      Kak, saya tk dpt tggl komen, tp saya syerkan entri akk ke google.

      Delete
    2. Ya kak, penuh rumah dgn lima ank, tp time keje tkdelah sempat nk sedia juadah bagai, blk msk nasi ngn lauk utk mkn mlm je.
      Tunggu sabtu ahad ni, nk masak2 spesel, kesian ank2 nk mkn.
      Kak, saya tk dpt tggl komen, tp saya syerkan entri akk ke google.

      Delete
  4. Selagi boleh akan diusahakan bila anak2 meminta makanan, tak sampai hati nak kata tidak, tapi buat sementara tetap kena sabarlah, tunggu gaji.. ;)

    ReplyDelete
  5. hihi sama la kat umah pun..time2 cuti sekolah ni cpt betul tupperware kosong pastu siap merungut lagi..sape la mkn byk sgt neh..pdhal dia2 je mkn2 aduyai adik2 ku..korang je kat umah xdop sape dah mkn selain korang..boleh plak dia tanya kita...kiki..byk2 betul kura2 dlm perahu...

    ReplyDelete
  6. mmg faham sangat kak ..
    anak2 yaya kecil2 lagi..kalau beli kudapan untuk adik2 memang tak boleh buat stok, sekejap je habis..

    ReplyDelete
  7. kat rumah saya , stok kekadang mereput dalam almari.

    dah nyer kat rumah tinggal kami berdua....

    ReplyDelete
  8. cuti2 sekolah ni kan kak, banyaklah kena sediakan kudapan, anak-anak nak makan je, saya pun stok aiskrim kena banyak cuti sekolah ramai anak2 jiran datang membeli hehehe..syukur alhamdulillah rezeki

    ReplyDelete
  9. Akk pun ada buat stok aiskrim tau, tapi 'jual' kat ank2 jr, laku sangat.
    Aritu tgk gak byk betul buat eskrim kan, tapi best kan dpt duit hari2 camtu, walaupun sikit2.

    ReplyDelete
  10. Akk pun ada buat stok aiskrim tau, tapi 'jual' kat ank2 jr, laku sangat.
    Aritu tgk gak byk betul buat eskrim kan, tapi best kan dpt duit hari2 camtu, walaupun sikit2.

    ReplyDelete
  11. Meriah la rumah sekarang ni ye NA, tunggu gaji pun ok.. biar belajar bersabar hehe.. lagipun dah nak puasa ni.. :)

    ReplyDelete
  12. Biasalah kak hujung bulan kan.. Takpe, ahad nie boleh makan sedap tu. Bihun sup special lagi :)

    ReplyDelete
  13. same to me..kalau hujung bln makan biscuit pun sodap

    ReplyDelete
  14. Negara::::::[Malaysia]
    Nama:::::[Merissa Ahmed]
    Amaun Pinjaman::::[RM 450k.
    Bandar:::::::::::::::::::[Kuala Lumpur]
    WhatsApp::::::::::::::::::::[+60177807471]
    e_mail:::::::::::[merissaahmed11@gmail.com]
    Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]


    Nama saya Merissa, seorang ibu kepada dua anak saya dari Malaysia dan saya telah berada di Malaysia selama bertahun-tahun dan sehingga saat ini kesaksian ini saya masih berada di Malaysia. Salah satu masalah utama yang pernah saya hadapi dengan perniagaan saya ialah masalah kewangan dan pembiayaan semula dan ini menyebabkan saya mencari pinjaman dan akibatnya saya menjadi mangsa 2 pemberi pinjaman fiktif dan ini sebenarnya membuat saya trauma sampai tahap tertentu tetapi saya tidak pernah putus asa sehingga saya melalui blog dan juga media lain saya mempunyai peluang untuk menemui [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] pada awalnya saya berasa takut dan sangat skeptikal mengenainya, tetapi saya harus mengambil risiko satu kali yang akhirnya membawa kepada kebebasan kewangan saya. Saya benar-benar memohon pinjaman sebanyak [RM 450K] dalam masa 24 jam proses pembayaran berjaya dilakukan. Keseluruhan proses ini boleh dipercayai dengan jujur ​​dan boleh dipercayai, jadi jangan takut dengan pinjaman dalam talian hubungi [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] untuk mendapatkan pinjaman yang boleh dipercayai @ kadar faedah yang sangat rendah Anda boleh menghubungi mereka melalui alamat e-mel di bawah::
    [financialserviceauthority400@gmail.com]
    Atau jika anda ingin membuat lebih banyak pertanyaan, anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: [merissaahmed11@gmail.com]


    Negara::::::[Malaysia]
    Nama:::::[Merissa Ahmed]
    Amaun Pinjaman::::[RM 450k.
    Bandar:::::::::::::::::::[Kuala Lumpur]
    WhatsApp::::::::::::::::::::[+60177807471]
    e_mail:::::::::::[merissaahmed11@gmail.com]
    Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]

    ReplyDelete
  15. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign