Asam Garam Kehidupan: Dapatkan doa Malaikat.

Nuffnang

Pages

24 Jun 2016

Dapatkan doa Malaikat.

Saya nak kongsikan satu je isi daripada satu kuliah Ustaz Muhadir Hj Joll, yang in shaa Allah kalau amalkan dengan istiqomah kita akan mendapat doa dari Malaikat.

Amalannya ialah bersedekah selepas subuh, jangan tangguh tunggu lepas dhuha ke apa...

Jadikan korang, camana ek nak terus bersedekah selepas subuh, bukan senang nak pi cari orang nak kita berikan sedekah kita kan?

Ok, pada sayalah..bagi orang lelaki bolehla pergi solat berjemaah di surau atau masjid, lepas solat ringankan tangan masukkan duit ke dalam tabung masjid, at least singgit sehari, buat setiap hari, singgit je...tak berat kan..

Yang beratnya nak pi surau subuh-subuh hari tu, tau sangat.

Pastu bagi orang pempuan  pula lagi senang, masaklah lebih sikit nasi masa makan malam tu, so lepas subuh bolehla bagi makan kat kucing jalanan, burung-burung merpati, sedekah kat binatang, binatang tak banyak songeh.

Ermmmm...rasa-rasa boleh buat tak? Buat secara istiqomah tau, baru dapat doa dari Malaikat.

8 comments:

  1. Kerja/perbuatan/amalan yg ringan tapi memberatkan timbangan inilah dia salah satunya Azi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya btl kak, amalan mudah yg dipandang ringan

      Delete
    2. Ya btl kak, amalan mudah yg dipandang ringan

      Delete
  2. mudah2an membantu kita dengan pahala yang banyak

    ReplyDelete
  3. moga dipermudahkan urusan kita untuk bersedekah

    ReplyDelete
  4. InshaAllah, moga dipermudahkan.

    ReplyDelete
  5. Betul jugak ckp ko mak....Aku pagi pagi bagi Onyeng makan ko rasa termasuk tak rezeki Subuh?

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign