Asam Garam Kehidupan: Lama sungguh tak men'cara' nih.

Nuffnang

Pages

17 Jun 2016

Lama sungguh tak men'cara' nih.

Ada kot lima tahun sudah kutinggalkan acuan kuih cara dalam stor. Balik sekolah tadi, menggagau-gagau dalam stor, tu dia...berkepam, jenuh menyental dengan dawai besi.
Bukan apa, dah termalu ni, dua tiga hari ni asyik jiran je ngulo kat kita, ate...kita tak gheti-gheti nak ngulo sama, so petang ni dengan gigihnya den memblend daun pandan, memerah santan, tepung, telur sebiji, secubit garam lebuh je dalam blend, brrrrrrr...siap untuk dibakar.

Bakonya idokle lama. Sat je, api perlahan ye, kang hanguih den juga kono ngabihkan. Tapi dah termengantukla plak, ermmmm..dah pukul 3.30, tidoq jap la.

8 comments:

  1. Assalamualaikum & Salam Ramadhan,

    Cantik kuih cara Azimah buat ni, mesti sedap. Kuih buat sendiri lebih puas hati dari beli di bazar Ramadhan..

    ReplyDelete
  2. Wsalam dan salam Ramadhan juga.
    Trmkasih, si bongsu kata sedap, dia puasa sambung2, lps mkn katanya nk sambung puasa blk, hihi..layan je, baru belajar.
    Setakat ni blm pegi bazar ramadhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  3. Rajinnya NA wt kuih muih... jeles tau, kita lak beberapa hari ni x sihat tp gagahkan diri g keja, balik masak lauk pauk ntuk berbuka, tanggungjawab kan...

    ReplyDelete
  4. Alah ciannya UA, gigih juga masak utk tggjwb kan, moga cpt sihat ye, stress keje ke? Amiklah cuti rehatkan badan tu

    ReplyDelete
  5. Alah ciannya UA, gigih juga masak utk tggjwb kan, moga cpt sihat ye, stress keje ke? Amiklah cuti rehatkan badan tu

    ReplyDelete
  6. Cantik kuih cara dear, boleh buat jual hehe.. kita ni asyik fikir business kan tapi tak terlaksana lagi hehe.. tapi sekarang dah ada business kecil-kecilan kalau berminat bagitau :))

    ReplyDelete
  7. wah cantik kejadiannya tu ha..boleh buat meniaga tu..saya teringin nak buat tapi setakat teringin la jadinya tak pernah pun hehehe

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign