Asam Garam Kehidupan: Menumpang kasih si Bobo.

Nuffnang

Pages

3 Jun 2016

Menumpang kasih si Bobo.

Anak-anak den memang suka sangat kat kucing. Dah lama merengek minta nak bela. Abah eh tak kasi. Alasan abah..sebab Umar Zikri asma. Tapi sebelum Umar Zikri lahir, abah bagi alasan takut berak koncing merato. Ermmm..abah, abah..ado yo alasan eh.

Takpo, sok-sok, anak-anak den dah bosa, den dah tuo ( kot panjang umur lah ) den nak bolo gak seko duo. Sementaro ni numpang kasih si Bobo dulu, kucing jiran sebolah rumah.

Bobo yang manja dan comey.
Nilah Bobo, Say haii
Comey kan saya. 

Semua anak-anak pakat sayang dan suka ngan Bobo ni. Nak dipeluk cium
macam baby. Menjerit abah marah takut bulu masuk hidung. 

Oppsss..korang, dalam 3 hari lagi kita ni semua, semua kitalah akan tak sabar tunggu waktu maghrib, padahal sebelum ni maghrib yang tunggu kita, kita plak dah hujung-hujung waktu baru berkejar berebut nak amik wudhuk, huhu....sedey..

10 comments:

  1. Comel bobo, berkasih sayang ok bobo hehe.. betul bakal tiba la nak dengar azan, baru duduk senyap menunggu, inshaAllah amazing kan.. tak sabar pun jadi sabar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comey kan, manja plak tu.
      Salam ramadhan serta maaf zahir batin yea Fair✨

      Delete
    2. Comey kan, manja plak tu.
      Salam ramadhan serta maaf zahir batin yea Fair✨

      Delete
  2. Sebijik kucing anak kakak yg nama Mimik. Kakak tak gemar kucing tapi anak-anak kakak pun suka juga. Kakak takut/geli tak tahulah.

    Tapi rumah kakak ada kucing org buang kami jaga beri makan. Sebulan lebih dari 1XX ringgit utk beli makanan kucing-kucing tu tau Azi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best la kak, terutama yg tgh2 membesar camni, tgh suka bergurau, cuma tulah dah somi plak tak suka, tklehla nk bela.Takpe kak, dpt buat camtu pun ok juga, kwn saya kata kucing2 ni bole doakan kita juga.🐈🐈

      Delete
  3. sukalah kucing tu dimanjakan.. comel betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comey kan, tgh sedap buat main, suka bergurau.
      Salam ramadhan RA, tq ziarah✨

      Delete
    2. Comey kan, tgh sedap buat main, suka bergurau.
      Salam ramadhan RA, tq ziarah✨

      Delete
  4. Hihi. Comel je bobo! Siqah suka juga kucing tapi tak suka bela. Malas nanye. Hihi. Kakak siqah je bela kucing, siap ada rumah kucing lagi..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign